September – skissutmaning

skisser-lng

Denna månad har vår agnelia ritat skissen som vi i teamet och ett par av september månads gästande DT-tjejer har inspirerats av och tolkat på olika sätt. Vi hoppas såklart också att ni läsare ska få lite idéer och att mojon kickar in!🙂

septemberskiss

* * *

Tettiz har tolkat skissen på ett lite kaxigt sätt med ett kort:

HighStandards_kort_ST

Kunde inte låta bli att testa de underbara textstämplarna från Dylusions – Dyan Reaveley – även om det inte blir de mest traditionella korten. Kanske ett kort att ge bort till någon man känner väldigt väl och kan skoja lite med?

LoggaTettizLITEN

* * *

Jag, cri_kee, valde också att göra ett kort efter skissen som ger utrymme för mycket fri tolkning. Jag har använt ”Gothik Angelz, precolored” från Kenny K och denna månad erbjuder de den som free digi. Så gör som jag och passa på att ladda hem den, man vet aldrig när man behöver en färdigmålad stämpel.

Grattiskort efter septemberskissen

De svarta prickarna ni ser är Fran-táge embossing enamel. En underbar produkt som kan användas på många olika sätt.

Banner_Cri_kee

* * *

Så här enkla skisser passar mig bra, som oftast scrappar väldigt clean and simple. Den här kom som en räddande ängel när jag behövde inspiration till en tävling. Tävlingen gick det inget vidare i, men jag blev nöjd med min väldigt CAS layout. Mest av allt älskar jag säckvävsblommorna!

HelenHanssonLO2

Som ni ser har jag krympt skissen och nästan gjort en 6×6″ layout fäst på ett 12×12″ ark. Jag gillar att göra så, framför allt när jag har små foton, eftersom jag ibland har svårt att fylla ett helt 12×12″ med min avskalade stil. Att göra en miniLO och sätta på ett stort cardstock löser problembet och ramar dessutom in det snyggt. Vill man busa till det lite kan man låta dekorationer sticka utanför kanten på den lilla LOn.

lyktalogga

* * *

 Jag var väldigt förkyld och trött när jag skapade, så då var det nödvändigt att göra något enkelt, vilket skissen passade utmärkt till.

DSC_4392förm

Banner_Dorcas

***

Jag, agnelia, tolkade min egen skiss och det blev ett kort. Motivstämpeln är en Miss Anya från The Greeting Farm och textstämpeln är från Tim Holtz. Jag färglade motivet med copics i grå toner och med några rosa detaljer. Wood Vener-hjärtat fick också bli infärgat med rosa copic. Bredvid hjärtat så ser ni mina nya favorit när det gäller alfabetsstickers, Label Letters. Också de är från Tim Holtz. Vem som ska få grattiskortet är inte bestämt än men en vacker dag så dyker den upp i någons brevlåda.
skiss-sept

agnelialogga1

***

Jag, Ingba, var sugen på att göra tags och tänkte att skissen skulle passa bra till tags. Samtidigt hade jag sett en av Magnolias DT göra ett så fint kort med en ”blåbärsTilda” och den hade jag en gång för länge sen stämplat av en kompis och blev nu sugen på att använda. Full av inspiration satte jag igång och när jag var färdig såg jag att jag hade flyttat skissens olika element lite. Men det är ju egentligen det som skisser är till för att trigga igång inspirationen och det är ju det vi på ScrappTorget vill. Av bara farten blev det en tag till.

IMG_6552

ingbalogga1

***

Vår duktiga Gäst-DT Terese har också tolkat skissen på detta ljuvliga sätt.

P1050570

gstdtlogga

                                                                             ***
Vår andra gästDT Malin har roterat skissen 90 grader och spegelvänt den och så här fin blev hennes layout.

skiss-malin-biltur500

gstdtlogga

                                                                             ***

Tack agnelia för en fin skiss och som vanligt blir vi jätteglada om ni inspireras och skapar efter våra skisser. Visa oss gärna genom att kommentera med länk.

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, 'Dorcas, 'Ingba, 'lykta, cri_kee, Gäst-DT, Inspiration, Kort, Layouter, Månadstävling, Scrapptorget, Skisser, Stämplat, Teamets tolkningar, Tettiz

Kommentera

