Skissutmaning-augusti

skisslogga

Nu har vardagen börjat för de flesta, och vad passar då bättre än att klämma in lite trevliga och lugnande pysselstunder i vardagsstressen? Den här månaden är det lykta som bidrar med en skiss att skapa efter.

SkissSTaug13

***

Jag har tolkat skissen så här:

DSC_4005förm

På kraftbakgrunden har jag gjort mönster genom att stryka på vit akrylfärg respektive brun Distress Ink genom två stenciler och sedan fyllt i konturer och ritat en ram med svart penna. Jag har även stämplat lite här och var för att skapa djup. Jag gillar helt eller delvis transparenta saker, och på den här layouten har jag med washitejp, en journaling-ruta stämplad på vellum och knappar.

Banner_Dorcas

***

Jag, Ingba, gillade skissen jättemycket men tyvärr är det så att de första skolveckorna blir min scrapptid minimal så jag har gjort en ganska enkel LO.  Jag har använt mig av ett färdigt kit från Echo Park ”Here and now” och ibland är det skönt när man har lite tid att allt är färdigmatchat.

IMG_6519

ingbalogga1

***

Jag Sara/Holgis, lyckades följa månadens skiss ganska bra, jag är ganska impulsiv i scrappandet och ser skisser som en liten utmaning. Pappret har legat i mina gömmor ett bra tag för att jag inte gillade det, men så kom jag på att med gesso kan man göra om det. Pluttarna som sitter fast i gessot är skräp från doiliesarna. Lite mist för att få lite färg, akrylfärg och utee blev ram runt kortet(IKEA).Kugghjulen är utskurna med cameo och målade med alko ink och till sist är blommorna gjorda av tylltyg. Titeln kommer från min barndom när jag inte kunde säga S riktigt. (Sara = Hara)

a sara-skiss
***

Tack Lykta för en jättefin skiss och som vanligt blir vi jätteglada om ni inspireras och skapar efter våra skisser. Visa oss gärna genom att kommentera med länk.

1 kommentar

Filed under 'Dorcas, 'Ingba, 'lykta, Gäst-DT, Layouter, Scrapptorget, Skisser, Teamets tolkningar

One response to “Skissutmaning-augusti

  1. Pingback: GästDT Malin/malwa | ScrappTorget

Kommentera

