Ramkort

kort-och-stc3a4mplat

Idag visar jag, Ingba, ett ramkort. Jag har för något år sedan försökt göra ett ramkort men fick inte ihop det. När jag hittade en bra tutorial i cri_kees blogg tänkte jag ge det ett nytt försök och tutorialen var enkel att följa så det blev ett kort denna gång och jag har använt mig av mina favoritpapper från Maja Design.

IMG_6488

Jag fick inte min ram så rak och fin men det löste jag genom att sätta en spetsbård runt. Om man sen dekorerar insidan också (vilket jag inte har gjort än) får man ett kort som står stadigt. På nästa bild ser man djupet i ramen .

IMG_6491

Vill du också göra ett ramkort hittar du cri_kees tutorial här.

ingbalogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'Ingba, Kort, Scrapptorget

Kommentera

