Semesterfoton i minialbum

inspiration-1

Idag visar jag, Jeany, vad du kan göra om du har massa semesterfoton att scrappa eller kanske foton från andra händelser som du vill dokumentera.

Ibland så kan jag känna att jag vill scrappa många foton från en viss resa eller händelse och samtidigt kunna hålla i hop dem. I det läget är ett minialbum ett bra alternativ. Som tur var hade jag ett minialbum liggande i mina gömmor som jag använt mig av här.

Minialbumet handlar om vår semester som bland annat bestod av en vistelse i Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby.

hellosummeromslagJeanys500px

Från början var det ett obehandlat chipboardalbum men jag målade kanterna med blå Inka Gold och klädde fram och baksida samt rygg med papper från ”Simple Stories I Love Summer” och papper från Cocoa Daisy och Simple Stories. Genomgående i albumet har jag använt papper och dekorationer från de här två kollektionerna. Genom att använda papper och dekorationer från samma kollektion gör det lättare att få ett enhetligt album, vad gäller färger, dekorationer och stämplar.

helloSummer1Jeanys500px

Insidorna klädde jag också med papper för att snygga till dem lite.

helloSummer2Jeanys500px

Jag klippte ut flera bitar i samma storlek som jag använde på olika sidor. Sedan fäste jag foton, journaling, alfabet och dekorationer sida för sida.

helloSummer3Jeanys500px

På vissa av sidorna har jag doodlat lite för att få en personlig touch.

helloSummer4Jeanys500px

Punchar och stämplar är utmärkta för att ytterligare dekorera albumet. Det gäller ju att använda så platta dekorationer som möjligt:)

helloSummer6Jeanys500px

Stickers och några korkdekorationer är det enda förutom papper och foto på den här sidan. Vissa av sidorna har jag valt att vara mer sparsam med dekorationerna på för att skapa lite variation och intresse. Självklart kan man ju också göra egna album, bland annat visade Ingba en snygg variant här i bloggen för några dagar sedan.

Nu ska jag göra klart hela albumet och sitta och bläddra i under ruggiga höstdagar och minnas vår härliga semester med det fantastiska vädret!

***

Banner_Jeany

Lämna en kommentar

Filed under Jeany, Minialbum

Kommentera

