Juli – skissutmaning

skisser-lng

Då var det dags för juli månads skissutmaning. Den här gången är det cri_kee som står för skissandet och här är hennes fina skiss:

Scrapptorget_skiss_juli

Så här har Scrapptorgets team tolkat skissen.

***

Jag, HelenTh, gör inte så ofta kort men denna skiss gav mig direkt inspiration till att göra ett.

tackkort1

Jag är ingen hejare på att stämpla och färglägga men jag har en del fina stickers bland mina scrapsaker och till detta enkla kort har jag använt några av dem. Snabbt, enkelt och effektivt.

Banner_HelenTh

***

Jag, Jeany, blev också inspirerad till att göra ett kort. Motivet blev en sjöjungfru från SweetPea stamps.

cardMermaidGrattisJeanys500px

Jag som mest gör layouter känner mig lika nöjd varje gång jag gör ett kort, det är nämligen ett av mina ständiga mål, att göra fler kort. Det är så bra att ha i lager när någon vill beställa  eller när jag själv vill ge bort ett.

Banner_Jeany

***

Jag, Dorcas, fastnade direkt för ovalen på den fina skissen. Jag skar ut en oval ram med min cameo och när jag väl hade den framför mig tyckte jag att den såg ut som en spegelram. Eftersom kortet jag tänkt göra skulle medfölja en present bestående av medeltida skönhetsattiraljer fick jag infallet att använda mig av den klassiska sagan Snövit.

DSC_3174förm

Jag inkade den ovala formen, satte fast den i nedre hörnet och fyllde den med 3D-lack för att få ett ”spegelglas”. Jag skrev ut den onda drottningens berömda ord och placerade dem i motstående hörn. De röda blommorna på pappret är i sammet och jag klistrade fast lite bling i mitten av några av dem. När lacken torkat satte jag dit ett frågetecken. Svaret på frågan, vem som är skönast i landet,  får man när man öppnar kortet.

DSC_3183förm

Där får man se ett foto på mottagaren i en större version av ramen, dekorerad på samma sätt som ramen på framsidan, fast med storleken större bling för att få rätt proportioner. På kortets vänstersida har jag skrivit min hälsning.

Banner_Dorcas

***

Även jag, cri_kee, har gjort ett kort efter min skiss. Jag valde att skapa ett kort i sommarens härliga färg, nämligen grön. Jag har fått dille på dies och köpt massor den senaste tiden, så självklart kan jag inte låta bli att använda utstansade detaljer på mina alster.

Morsdagskort i grönt

Jag har mer och mer börjat använda charms, vilket jag inte gjorde när jag började med korttillverkning. En snygg detalj som ger där lilla extra, tycker jag.

Banner_Cri_kee

***

Jag, Ingba, har också gjort ett kort inspirerat av skissen. Jag har använt mig av Maja Designs nya papper Sofiero. De är så ljuvligt vackra och passar perfekt till sommar och födelsedagskort.

IMG_6419

ingbalogga1

***

Denna månad blev vi alla inspirerade av skissen att göra kort. Blir du också inspirerad av skissen och skapar något kommentera gärna med länk så kommer vi och tittar.

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, 'HelenTh, 'Ingba, cri_kee, Jeany, Kort, Scrapptorget, Skisser, Teamets tolkningar

Kommentera

