Inka Gold

tutorial-2-1

I dag tänker jag, Jeany, bjuda på en enkel tutorial om Inka Gold,  en härligt krämig färgpasta skulle man kunna beskriva den som, med en fantastiskt skimmer.  Den är troligt lätt att använda och har flera användningsområden. Jag har valt att visa två sätt:

tut1Jeanys500px

Här är de produkter jag använder till den här tutorialen:

2 tags, vit gesso, vatten, Inka Gold (jag använder här färgen ”Stahl Blau”), en stencil och en pensel och självklart en kraftmatta:)

Tag1:

tut2Jeanys500px

Jag smetar ut lite Inka Gold med fingret på min Craftmatta,

tut3Jeanys500px

Därefter sprutar jag lite vatten på sidan om och tar penseln och blandar färgen med vattnet och får då en tunnare färg i stället för en pastaliknande konsistens. Här kan du välja nyans själv genom att reglera med mängden färg och vatten.

tut4Jeanys500px

Jag penslar den blandade färgen på tagen, efter att jag först lagt på ett lager vit gesso som har torkat. Tagen får ett härligt skimmer.

tut6Jeanys500px

När tagen har torkat blir färgen vattenfast. Jag dekorerade med några stämplar från Tim Holtz och ett organzaband.

Tag 2:

tut5Jeanys500px

Jag lägger stencilen över den andra tagen och tar penseln och försiktigt duttar färg, direkt från burken på stencilen. Det gäller att ta lite på penseln så färgen inte smiter in under stencilen. Se vilket härligt skimmer färgen har! I och med att den är ganska fast i konsistensen är den lättare att applicera än många färger/medium som är lösare i konsistensen.

tut7Jeanys500px

När den torkat är det bara att dekorera.

Det var nyligen jag köpte min första burk Inka Gold, jag köpte den lite på vinst eller förlust, nu när jag har använt den en del har jag kommit att gilla den här produkten jättemycket och kommer definitivt att köpa fler burkar, undra vad som händer om man blandar olika Inka Gold färger? Det ska jag testa och när jag gjort det kommer jag givetvis att dela med mig här!

Ha en skön söndag!

/Jeanette

Lämna en kommentar

Filed under Jeany, Mixed Media, Scrapptorget testar

Kommentera

