layouter2_53847054

För en liten tid sedan satt jag och letade igenom några av de CD-ROM jag har efter bilder från en speciell händelse, när jag fick syn på ett foto på ett par slitna gummistövlar. Fram tills dess att jag såg fotot, hade jag helt glömt hur son nummer två hade älskat dessa skodon. Vad glad jag är idag att jag tog fram kameran och förevigade denna bit av hans barndom, man glömmer ju så fort. Jag gjorde en layout och detta är resultatet:

DSC_2275förminskad

 Jag ville att titeln, som är hur sonen uttalade ”krokodilstövlar”, skulle synas ordentligt och valde därför stora bokstäver i canvas. De har ett mönster som står emot färg och därför framträder när man till exempel sprejar dem med mist, såsom jag här har gjort. Anledningen till att det är olika mönster på bokstäverna är helt enkelt att det bara fanns två stycken ”K” per förpackning, så jag var tvungen att använda bokstäver från två förpackningar.

Jag började med att stämpla och sy på bakgrundspappret innan jag satte dit remsor med washitejp. På det hamnade sedan en utskuren bakgrund med chevroner, journaling skriven på en bit vellum för att låta det vackra pappret under synas lite, fotot och dekorationer.

Banner_Dorcas

1 kommentar

Filed under 'Dorcas, Layouter

One response to “

  1. Gulligt! Kul att du bevarar sonens sätt att uttala krokodilstövlarna. Kul att det finns kvar även när han sedan blir större🙂

Kommentera

