Juni – Skissutmaning

skisser-lng

Då var det dags för juni månads skissutmaning. Den här gången är det Tettiz som står för fiolerna. Här är hennes härliga skiss:

STskiss_JUNI

Och så här valde vi i teamet att tolka Tettiz fina skiss:

Skissen fick mig att tänka på sommar och vatten. Jag hade inga badbilder för jag brukar inte ta med kameran till stranden i rädsla att den ska bli blöt eller stulen. Men som tur är har ju våra killar precis fått vattenpistoler i present av mormor och morfar så det löste sig ändå:). Jag hade ett gammalt Cosmo Cricket papper som har legat läääänge i hyllan och som passade perfekt till skissen. Jag har hållit layouten ganska clean and simple eftersom det händer rätt mycket på bakgrundspappret och jag ville behålla molnen och vattnet. Jag har lagt till några moln med hjälp av två molnstämplar, självhäftande canvas och orange mist. Några moln fick fungera som journalingrutor:)

lekmedvattenpistolerJeanys500px

Jag är riktigt taggad att fota massor i sommar och scrappa och också ta tag i semesterfotona från förra sommaren som inte hunnits scrappas ännu:)

Banner_Jeany

***

Jag, Ingba, blev också inspirerad av sommar och vatten när jag såg Tettiz fina skiss men jag gjorde ett kort.

IMG_6326

ingbalogga1

***

Till min tolkning av Tettiz inspirerande skiss har jag använt mig av flera av mina favoritmaterial och tekniker just nu.  Jag älskar mångsidigheten och halvgenomskinligheten hos washitejp och det enkla men effektfulla i att sy med symaskinen.  Vit cardstock framhäver färgerna och vit modeling paste ger djup och intresse utan att ta bort den effekten.

DSC_2094förminskad

Först använde jag modeling paste över en mask som jag skurit ut med min Cameo och lät det torka. Sedan drog jag över mönstret med Distress inks för att få fram det lite mer. Efter det satte jag på tejp och sydde lite slumpmässigt, limmade på foton, dekorationer och titel. Allt som allt tog denna layout bara någon timme att göra, vilket passar bra när det är så härligt väder ute.

Banner_Dorcas

***

Jag, cri_kee, valde ett foto på min stora scrapfavorit….ja, alltså den sötnos som hamnar på flest layouter hemma hos mig. Min systerdotter finns på var och varannan bild så jag scrappar henne rätt ofta.

Sleeping beautyJag började med att plocka fram en mask och två distressdynor som matchade fotot. Duttade på färgerna om vart annat på vit cardstock utan någon egentlig struktur. Till fotomatta plockade jag fram en dolie. Valde att göra denna layout avskalad och de enda dekorationerna är de tre fjärilarna med bling.

Banner_Cri_kee

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, 'Ingba, cri_kee, Jeany, Kort, Layouter, Månadstävling, Teamets tolkningar

Kommentera

