Blue blue…

Nyfiken-p-logga-2Clear gesso hade jag nyligen inköpt och ville förstås testa. Det var en ljuvlig dag med vacker blå himmel så det fick också bli färginspirationen för kortet. Clear gesso är mer lättflytande än vanlig gesso så jag fick tänka om lite mot vad jag först hade planerat.  Men minst halva nöjet med mixed media är att leka sig fram. Jag använde en stencil och duttade clear gesso genom den och lät den torka ett tag. Sedan drog jag över större delen av kortet, förutom en liten ”flod”, med en blå Distress Stain. Fyllde i här och var med blå och vit Neo Colourkritor och drog ut det lite lätt med en fuktig pensel. Stämplade min favoritblomma och en lånad textstämpel med Archival Ink och smetade svart gesso längs kanterna – klart! Ett snabb kort OM man drar ifrån torktiderna.😉
Mera lek och alster med clear gesso kommer dyka upp senare i bloggen.

agnelia-cleargesso
Ha det så fint i sommar alla pysslingar!
agnelialogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Kort, Mixed Media

Kommentera

