GästDT Linaliten nosar på mixed media

loggagästdt
Här kommer mitt, linaliten, sista inlägg som gäst-DT hos Scrapptorget. Jag har börjat nosa lite på det här med mixed media, men tycker att det är väldigt svårt. En god vän till mig säger dock att det bara är att öva, öva och öva, så jag satte helt enkelt igång att kladda och leka fram en tavla. Det är riktigt roligt när jag väl kommer igång men startsträckan är lång.😉

scrapptorget5lina

Jag gjorde en tavla till mina döttrars kusin som fyllde 6 år och dessutom flyttade in i nybyggt hus och fick nytt rum. Färgvalet kommer från den fondtapet som sitter på väggen i hennes rum. Jag fick hjälp av min 3,5-åriga dotter att klistra pappersbitar utrivna ur en ordbok. Det är därför det är sju lager papper på vissa ställen och inget lager på andra.😉
scrapptorget6lina

Ugglan har jag ritat på fri hand på ett mönsterpapper och sedan gått på med bakgrundsstämplar, gesso och modeling paste.

scrapptorget7lina

Jag tyckte att tavlan behövde lite text och ett citat från Nalle Puh fungerar alltid.🙂

scrapptorget8linaBlommorna är gjorda av små tårtpapper, mönstrat papper och knappar.scrapptorget9lina

Jag har använt en salig blandning av glimmermist, distressdynor, distress stains, gesso och modelin paste tillsammans med stämplar och stenciler för att skapa liv i bakgrunden. Jag har även försökt hålla de olika delarna på tavlan ton i ton med t ex utstansade fjärilar i samma färg som bakgrunden.

Tack för titten och jag hoppas att jag kunnat inspirera lite med mina alster den här månaden.🙂

* * *

Vi i ScrappTorgets team tackar maj månads gästinspiratörer Linaliten och Lillpiga för en månad full med skaparglädje och inspiration!
Titta gärna in i deras bloggar för att se mer!

Lina/linaliten: http://linaliten.blogg.com/
Malin/Lillpiga: http://lillpiga.blogspot.com/

Lämna en kommentar

Filed under Gäst-DT, Inspiration, Mixed Media

Kommentera

