Gammalt på nytt vis

layouter2_53847054

Idag är det min, Jeanys, tur att inspirera här i bloggen. Temat för dagen är gamla scrappapper.

Jag är en sådan person som spar alla scrapsaker som jag samlar på mig. Ofta får jag användning för dem förr eller senare. Vissa saker har dock bara blivit liggande, främst mönsterpapper, som jag köpt för länge sedan. Min stil har ändrats över åren och i bland tar jag fram de gamla mönsterpapprena utan att hitta någon användning för dem. Men på något sätt vill jag ändå använda papprena som jag trots allt köpt en gång i tiden.

Här är  två gamla mönsterpapper som jag valt till min layout:

2månadergammalJeanys500pxDetail4

Det ljusblå pappret är lite för sött i min smak. Jag tror att jag hade en tanke om att använda dem till layouter om mina söner när de var små. Det andra pappret har ett ganska intensivt mönster även om de små bävrarna och ekorrarna  är supersöta!

Vad gjorde jag då med de gamla mönsterpapprena? Jo, som bakgrund använde jag vit cardstock där jag skar ut två bitar från de båda mönsterpappren som jag lade omlott så det blev lite lager på lager. Det gör att mönstret på pappret kommer fram men inte blir så dominerande.

2månadergammalJeanys500px

Alfabetet är också väldigt gammalt och det är sällan jag använder det för att det har en väldigt intensiv grön färg. Men på mönsterpappret med bävrarna finns detaljer som också är ganska intensivt gröna vilket gör att de fungerar bra tillsammans. Boarden tillhör egentligen ett diecutark med Valentine tema men de bruna prickarna passade bra in här.

2månadergammalJeanys500pxDetail2

Blommorna har jag också haft  väldigt länge i mina gömmor utan att de passat någonstans. De har nämligen en liten touch av lila vilket jag sällan använder när jag scrappar. Här tänkte jag att blommorna skulle vara jättefina då den bruna nyansen på dem passar bra till övriga layouten så jag tog helt sonika lite gesso och smetade ut på bladen med fingrarna för att dämpa det lila:

2månadergammalJeanys500pxDetail1

Jag klippte också ut en bäver ur mönsterpappret som får fungera som dekoration. För att ytterligare piffa till de gamla grejerna använde jag moderna dekorationer som min nya rullstämpel med kameror, och plast dekorationer.

2månadergammalJeanys500pxDetail3

Jag hoppas att du blivit inspirerad till att plocka fram dina gamla scrappapper och använda dem på ett nytt sätt

***

Banner_Jeany

Lämna en kommentar

Filed under Jeany, Layouter, Scrapptorget

Kommentera

