Dorcas presenterar sig

VälkomstbannerST_LITEN

Då var det dags för Dorcas att presentera sig, eller Emma som jag egentligen heter. För att ge en uppfattning om vem jag är har jag gjort en layout där jag listat egenskaper och andra attribut som jag förknippar med mig själv.

 Med hjälp av stenciler, sprejer, färg, stämplar och modeling paste har jag byggt upp en bakgrund. Jag lade på en mask i form av en pil som jag tog bort när allt hade torkat och avslöjade den vita cardstocken underst. De andra pilarna har jag gjort med olika tekniker för att få variation. En har jag klippt till av vitt ylle och sytt langettstygn runt kanten på, en annan är gjord av dekorationstejp och en tredje av en tag i trä som jag satt fast med den förpräglade texten nedåt för att på så vis få en pil i stället. Pilarna med foton är utskurna med min Cameo. På pilarna står det: Scrappare, Hustru, Bokmal, Aikidoka (utövare av kampsporten aikido), Kristen, Lajvare, Sömmerska och Mor.

 DSC_0986förm

Jag ville hålla titeln enkel och skar ut bokstäverna i vit, präglad cardstock och mattade dem med mossgrönt. Eftersom jag ville få med fler saker än de som fick plats på pilarna, har jag använt mig av symboler. Kameran står för mitt spirande fotointresse, jag kallades Myran när jag var liten och linjalen symboliserar mina naturvetenskapliga studier. Zebran finns där eftersom jag är hästtjej sedan drygt 20 år.

Jag har varit kortmakare sedan år 2000 och när min son föddes i början av 2002 så började jag klippa och klistra i hans fotoalbum i A4-format och sedermera även i småsyskonens. Jag fortsatte med att scrappa kort och gjorde några enstaka layouter i 12×12” och 8×8” under åren som följde. Sommaren 2012 började jag scrappa layouter i större utsträckning och kände att jag började hitta min stil. För mig är färgerna det viktigaste i mitt skapande och det jag alltid utgår ifrån, oavsett om jag gör något stilrent eller öser på med dekorationer. Jag har också nyligen upptäckt Mixed Media och gör även någon canvastavla ibland, men jag ska ärligt erkänna att jag inte tycker om att behöva vänta på att allt kladd ska torka även om resultatet är värt det. Att få äran att vara DT här på Scrapptorget känns väldigt stort, och jag hoppas att jag kommer att skänka inspiration till er.

Banner_Dorcas

Lämna en kommentar

Filed under 'Dorcas, Layouter, Scrapptorget

Kommentera

