Kort till Mors dag

Ingen vanlig dag

…är det på söndag, det är nämligen MORS dag! Vi i teamet har gjort några morsdagskort för att inspirera och såklart fira! Det finns många mammor där ute som är värda att firas, inte sant?

* * *

Jag har gjort ett morsdagskort till min kära mamma – ett ganska sobert kort i vitt, beige och gult – ett kort jag tror att mamma kommer att tycka om:

TillMinMamma_KORT

LoggaTettizLITEN

* * *

Jag, cri_kee, har så klart också gjort morsdagskort. Fick beställningar på flera stycken så det är ett av dem ni får se här. Jag har gjort ett kort med en annorlunda kortvikning som kallas för pocket card. Till höger kan en tag dras ut och där finns det plats att skriva sin hälsning till mor.

Pocket card i rött till morsdag

Banner_Cri_kee

***

Jag, Jeany, har självklart också gjort ett kort till morsdag, ett enkelt men personligt morsdagskort i storleken 10×15 cm. Ett mått som jag allt mer har börjat använda. Lite fint spillpapper, lite washitape, Primas alfabetstämplar, en blomma och voilá, Grattis till Mor!

cardMammaJeanys500px

Banner_Jeany

***

Jag, HelenTh, har också gjort ett rätt enkelt morsdagskort med utstansade hjärtan på distanskuddar. Jag skrev ut hälsningen på vanligt skrivarpapper och stansade ut hjärtat efteråt, en rosett och lite bling fick avsluta det hela.

morsdag

Banner_HelenTh

***

Jag, Dorcas, har gjort ett kort tillsammans med min dotter. Det är både roligt och utvecklande att pyssla tillsammans. Barn skapar utan tanke på regler eller vad andra ska tycka och får därför en som vuxen att tänka till. Kortbasen är utskuren med Cameon, och sedan är det tillagt dekorationer kanske mer i dotterns smak än min egen.

DSC_1498förm

Banner_Dorcas

***

Jag, agnelia, skapade ett väldigt rosa mors dagkort. Började med att göra en distressruta och fortsatte med att måla en blomma och en vacker utstansad ranka i pärlemoliknande färg. Lite diskret glimrande bling mistades över kortet till slut. Får väl se om mamma tror att det är jag som ligger bakom det ljuvligt ROSA kortet?!😉

mor2

agnelialogga1

1 kommentar

Filed under 'agnelia, 'Dorcas, 'HelenTh, cri_kee, Inspiration, Kort, Mors Dag, Scrapptorget, Teamets tolkningar, Tettiz

One response to “Kort till Mors dag

  1. Pingback: Morsdagskort

Kommentera

