Maj – skissutmaning

skisslogga

Nu är det dags för en ny skiss att inspireras av, och denna månad är det vår agnelia som har ritat skissen:

SkissMAJAgnelia

Så här har vårt team tolkat Agnelias fina skiss:

* * *

Jag valde att samla ihop skissen på mitten av min layout, så att de små ”strecken” på skissen blev textremsor på min layout. Dessutom så spegelvände jag på skissen så att jag fick titeln på höger sida om fotografiet. Det är detta som är tjusningen med skisser – man kan vända och vrida på dem och inspireras av dem på så många olika sätt – man måste inte göra EXAKT som skissen ser ut.🙂

PåBio_LO_ST

Jag hoppas att jag kan inspirera lite med min layout med Kajsa, första gången på bio med en ”riktig” film och inte bara en kort barnfilm. Vi körde hela racet – popcorn, läsk och så satt vi längst fram. Min lilla tjej var helt lyrisk – ni ser ju blicken…😉

LoggaTettizLITEN

* * *

Min tolkning blev rätt lik skissen med streck i form av färgsplash uppe till vänster och nere till höger, det enda jag inte fick med var någon dekoration i övre högra hörnet. Rubriken fick en bakgrund av mönstrat papper.

look up

På bilden sitter de yngsta familjemedlemmarna och spanar in utsikten från foten av Högbondens fyr, mitt i Höga Kustens vackra skärgård under en utflykt förra sommaren.

Banner_HelenTh

* * *

Jag spegelvände skissen för att passa mitt foto. I övrigt har jag följt den troget.

DSC_1194bförm

Jag har använt modeling paste genom en stencil med tegelstenar. När det torkat sydde jag fast fotot med gul tråd, skar ut blommor med min cameo och klistrade på halvpärlor.

Banner_Dorcas

***

Jag, Lillpiga, visar härmed upp mitt sista alster som gästdesigner för ScrappTorget. En rolig månad har det varit! Jag har skapat en layout om en väldigt ful ovana och ett jobbigt beroende som jag ÄNTLIGEN gjort mig av med! Jag har ätit ohyggliga mängder med Treo genom åren men nu är jag fri! Inget beh0v och ingen hemsk huvudvärk längre. Det är en lättnad och en befrielse!🙂 Jag har använt mig av olika washitejper, två olika mister och en stencil för att skapa min egen bakgrund. Lite blommor och glitter och voíla!

DSC04887

Tack för denna tid! Ha en HÄRLIG sommar!!! Stor kram från mig!

***

Jag, Jeany, har tolkat skissen ganska rakt av. Jag placerade fotot i mitten och använde lite lager på lager med papper från Jenni Bowlin tillsammans med en härlig fotoram, en av mina favoriter just nu! Stjärnorna fick bli i form av en stämpel och små stjärnpaljetter.

duochjagtillsammansJeanys500px

Fotot är på mig och vår yngste son när han var nyfödd, nu är han snart 4,5 år, vart tar tiden vägen?

Banner_Jeany

***

Jag, Ingba, har längtat jättemycket efter våren i år. Eftersom jag ursprungligen är från Göteborgstrakten där blåsippor är fridlysta tycker jag det är underbart här i Uppland där blåsippor finns i överflöd. Och inget är väl ljuvligare än de allra första som kommer upp bland vissnande löv. Jag har följt skissen ganska väl men stjärnorna fick bli fjärilar istället.

scrapptorgetmajskissen_13

ingbalogga1

***

Jag, cri_kee, har skapat en minilayout i storleken 6*6 tum. Det började bra när jag skulle skapa layouten. Jag stämplade stjärnor och noter. Jag plockade fram en stencil med ett träd och kladdade på med texture paste. När det torkat tog jag fram en röd mist. Vet inte varför, men som vanligt får jag inte till det! Jag tycker aldrig att det jag mistar blir bra. Framför allt inte då jag sprayar med misten som jag gjorde denna gång. Så jag sprayade på lite till och tog sedan en våtservett och duttade runt färgen lite runt trädet och fåglarna. Ops! Trädet försvann! Hur skulle jag rädda det nu? Fram med distressdyna och en tops, och vips så hade jag räddat trädet🙂 Därefter drog jag linjer runtom layouten, satte fast mitt foto och skrev en titel. Stämplade även dit datumet under fotot. Sist men inte minst tog jag en gul promarker och gav stjärnorna lite färg.

Vi ska dansa natten lång

Det blir inte alltid som jag har tänkt mig när jag scrappar, men för det mesta brukar det ordna upp sig i slutändan. Danskvällen var helt fantastisk, såväl för mig, min syster och hennes dotter som står bredvid mig på fotot.

Banner_Cri_kee

***

Vår andra gästDT för maj, linalitens skisstolkning kommer här.

scrapptorget4

***

Slutligen så har jag, agnelia, tolkat min egen skiss. Det är ett kul foto på min yngsta son som jag har redigerat i en mobilapp. Titeln på layouten har jag liftat från en tidigare LO om min äldsta son. Jag gillar att återanvända och lifta grejer från tidigare layouter jag har gjort, barnen tycker också om det. Det kan vara titlar, kompositioner, typ av foton, färkombinationer t ex.

bild

agnelialogga1

***

Hoppas att ni har funnit lite inspiration av månadens skiss. Om ni skapar något av den så lämna en gärna kommentar här så lämna gärna en kommentar så kan vi kika in i era bloggar.

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, 'Dorcas, 'HelenTh, 'Ingba, cri_kee, Gäst-DT, Layouter, Scrapptorget, Skisser, Teamets tolkningar, Tettiz, Utmaningar

Kommentera

