Utanför bekvämlighetszonen

Idag är det jag, lykta, som bloggar. Idag får ni se en layout som var en utmaning att få till för mig. Jag hade fått ett kit att jobba med, och det var papper och färger som inte var sånt jag skulle valt själv. Det är inte lätt att kliva utanför sin bekvämlighetszon, men det är utvecklande och spännande!

Hur gör man då? Det jag gjorde var att leta upp en skiss som jag tyckte passade stilen på papprena, och den är inte heller i min vanliga stil. Men genom att använda papprenas baksidor, som hade mer grafiska mönster än de blommiga framsidorna, kunde jag ändå känna mig lite bekväm i mitt skapande.

Kittävling Helen

Jag valde att scrappa tre foton på kryddor från marknaden i Jerusalem. De behövde fotomattor för att inte försvinna in i varandra, och jag valde att förstärka det orientaliska temat i bilderna genom att stansa ut lite snirkliga rektanglar att sätta bakom.

Våga kliva utanför er bekvämlighetszon när ni skapar! Ibland blir det bra, ibland blir det… nåt annat än det man tänkt sig men man lär sig mycket som man kan använda i sin egen stil. Jag tänker plocka med mig att använda kantstansade bårder.

lyktalogga

1 kommentar

Filed under 'lykta, Layouter

One response to “Utanför bekvämlighetszonen

  1. Jag tycker att du lyckades väldigt bra. Håller med dig om att det är bra att gå utanför sin bekvämlighetszon då och då. Utvecklande!🙂

Kommentera

