GästDT linaliten/Lina

loggagästdtHejsan! Jag heter Lina och kallar mig för linaliten på nätet. Den här månaden är det jag som har glädjen att gästspela på Scrapptorget och hoppas  kunna inspirera er lite. Jag har väldigt svårt att scrappa utan mina älskade mister, bakgrundsstämplar, cirklar och stjärnor. Sedan älskar jag färgglatt i alla former, det märks både på det jag pysslar och på väggarna i vårt hem.

Jag använder fortfarande till största delen stållinjal och kniv när jag pysslar, men ibland åker faktiskt skärmaskine fram den med. Dekorationer använder jag ganska sparsamt och jag är glad om jag får med två stycken blommor på mina alster, de ligger oftast orörda här hemma.

Jag tänkte att jag skulle bjuda på två alster som är ganska typiska för min stil, lite åt ”clean and simple”-hållet, fast jag skvätter gärna ned mina ”white space”-områden med lite mist eller någon bakgrundsstämpel.
scrapptorget1Trots att vårsolen värmer vårt avlånga land har jag valt att scrappa en vinterbild, mest för att jag inte hade så många foton framkallade som jag kände för att scrappa men även för att jag ville använda mina wood veneer-snöflingor som låg i en oöppnad förpackning. Jag måste säga att dekorationer i wood veneer blivit en klar favorit, det går alltid att trycka dit en sådan någonstans på mitt alster. Washi tape och dymon hör även de till mina favoriter och förekommer flitigt i mitt pysslande. Jag får nästan panik när den svarta dymotejpen tagit slut, eller den dubbelhäftande tejpen från Biltema för den delen.
scrapptorget2Jag tycker det är tacksamt med digitala stämplar som man kan ändra storlek på efter vad som passar, den här har jag hittat gratis någonstans på nätet. På bakgrunden har jag använt både bakgrundsstämpel och en stencil med två olika nyanser av turkos distress ink.

Tack för att ni har läst så här långt! Vill ni se mer av det jag gör är ni välkomna till min blogg http://linaliten.blogg.se

1 kommentar

Filed under Gäst-DT, Kort, Layouter

One response to “GästDT linaliten/Lina

  1. Underbart fina och väldigt Lina-aktiga alster!🙂 Jag gillar dina färgsprakande kort och LOs – älskar ditt sätt att leka med stämplar och färger på dina bakgrunder!

Kommentera

