Presentation av Pillan

VälkomstbannerST_LITEN

Idag är det dags för mig att presentera mig själv och jag är en 43-årig tjej och mamma till två barn som är födda 1994 och 1996. Jag heter Pernilla men kallas för Pillan.

Blev otroligt glad när jag fick veta att jag blivit utvald som en av de nya i designteamet och hoppas jag kan bidra med lite inspiration.

Började våren 2010 med scrappbooking och det är nästan enbart kort jag gör, men emellanåt gör jag någon liten presentask eller altrar något.

Jag har alltid varit intresserad av att pyssla på ett eller annat sätt men den här hobbyn har verkligen fått mig att må bra.

IMG_0004

Vet inte om jag kan säga att jag har någon speciellt stil, jag testar nog lite av varje. Ibland gillar jag mycket färg och ibland vill jag ha softa färger, men många gånger tycker jag om att kombinera ihop nya färger som jag inte brukar använda. Några färger som tillhör favoriterna är turkose och lila och även kombinationer som svart-vitt och rött.

För det mesta håller jag det ganska så enkelt med dekorationer, har inte lärt mig att få till det med massor av dekorationer utan vill att varje enskild sak jag använder ska synas.

När inspirationen tryter tar jag gärna till en skiss eller använder mig av utmaningsbloggarna. Har svårt för att snabbscrappa utan kortet får liksom växa fram i sakta takt, och det är inte alltid jag har en tanke bakom från början utan det får komma efter hand. Det bästa är att sitta och färglägga stämplade motiv, då försvinner jag in i min egen värld ett tag och bara kopplar bort allt annat.

Den här hobbyn har gett mig så otroligt mycket och då inte bara själva skapandet utan också alla härliga människor jag lärt känna som jag aldrig hade fått träffa annars.

Vill du besöka min blogg kan du göra det här http://pillan-pillan.blogspot.se/

Banner_Pillan

3 kommentarer

Filed under Pillan, Scrapptorget

3 responses to “Presentation av Pillan

  1. ingba

    Välkommen. Kul att ha dig med.

  2. Så fint och så kul att ha dig med i vårt team!😀 Välkommen!

Kommentera

