The best day of my new life

layouter2_53847054

Idag kommer jag, Ingba, bli lite personlig. För 4 år sedan drabbades jag av en sjukdom som förändrade mitt liv. När jag nyopererad kom hem från sjukhuset bestämde jag mig för att i framtiden kunna springa Göteborgsvarvet – ett halvt marathon. Första ”träningspasset” var jag och min man ute och gick knappt 500 meter och det tog mig 45 minuter och jag hade träningsvärk bara av att stå upp. Sakta orkade jag mer och mer och efter ett halvårs promenader vågade jag mig på att springa (jogga). Jag sprang mellan två lyktstolpar och gick mellan två. Ett och ett halvt år efter sjukdomen sprang jag tjejmilen och förra året var jag redo för Göteborgsvarvet. Det gick så bra och överlycklig kom jag i mål. Jag har scrappat om det flera gånger, dels för att bearbeta min sjukdom men också för att visa att jag kan.

Den 18 maj är det dags igen och dags för lite ny peppning så det blev en ny LO.

IMG_6244

IMG_6246

Jag har hittat en fantastisk australisk skissblogg, ScrapFriends, och denna LO är gjord efter en av deras skisser. Du hittar flera av deras inspirerande  skisser här.

ingbalogga1

3 kommentarer

Filed under 'Ingba, Layouter, Scrapptorget

3 responses to “The best day of my new life

  1. Fantastiskt!!! ta väl hand om dig var stolt och lycka till!

  2. Underbart fin layout och vilken kämparglöd du har! Alla lyckönskningar till dig!!

Kommentera

