Malin aka cri_kee presenterar sig

VälkomstbannerST_LITEN

Idag är det dags för mig, Malin aka cri_kee, att presentera mig. Jag blev så glad att jag blev utvald till en av de nya i designteamet. Det ska bli roligt att få vara en av dem som sprider inspiration här i bloggen. Så vem är jag då?

Jag kallar mig själv för cri_kee på nätet, döpt efter Disneys lyckosyrsa i filmen Mulan. Den kvällen jag skulle fixa min första inloggning på ett forum var liksom alla namn jag provade upptagna. Bristen på fantasin fick mig till slut att plocka ett namn ur filmen jag satt och såg på, så därav namnet cri_kee.

Jag bor för närvarande i Umeå, sedan tre år tillbaka. Jag är född och uppvuxen här, men har bott i mellersta delarna av Sverige och saknar faktiskt den delen av landet. Jag har sökt en del jobb, men ännu inte funnit det rätta som ska få mig att flytta ner igen! Jag är utbildad lärare, och arbetar idag på en förskola i en fyraårsgrupp.

Som ny här på Scraptorget ska ni självklart få se en typiskt layout skapad av mig…

Just me

Jag skapar nästan alltid mina layouter på vit cardstock. Annat som jag ofta använder är gesso, mist,  masker, stämplar och distresser. Till den här layouten har jag även använt washitape och mönstrade papper från My Mind´s Eye. Den här layouten är en minilayout i storleken 6*6 tum, till mitt BOM-album.

Scrapbooking är rena avkopplingen för mig och jag pysslar en stund varje dag. Ibland kan jag pyssla flera timmar. Jag har ett stort pysselrum här hemma, där det även finns plats för pysslande vänner. Jag har hållit på med denna underbara hobby de senaste fem åren på allvar och innan dess surfade jag nyfiket runt och letade information och inspiration. Från början gjorde jag enbart layouter, men idag gör jag även kort och alter. Just i dagsläget är jag inne i en riktig kortperiod.

Jag anser mig själv scrappa väldigt enkelt. Tycker inte om att överösa mina alster med en massa dekorationer. Jag älskar dies och kan in få nog av dem. Jag vet inte hur många jag köpt den senaste tiden, men jag skulle gissa på ca tio stycken. En annan stor favorit för mig är Bildmålarnas stämplar. Så ni kommer med all säkerhet få se en hel del kort med dem små sötnosarna. Jag tycker även om att scrappa monokromatiskt, framför allt i vitt.

Vill ni se mer av mig och mitt skapande är ni välkomna till min blogg http://cri-kee76.blogspot.se/

Banner_Cri_kee

6 kommentarer

Filed under Layouter, Scrapptorget

6 responses to “Malin aka cri_kee presenterar sig

  1. Grattis!🙂 kram Lotta

  2. va kul att du kommit hit! Grattis

  3. ingba

    Välkommen!

  4. Gillar din layout skarpt! Det ska bli riktigt roligt att få bli inspirerad av det du skapar.

  5. Tack! Det ska bli riktigt roligt🙂

  6. Galet snygg LO!! Välkommen hit!!😀

Kommentera

