Jeanette – Jeany presenterar sig

VälkomstbannerST_LITEN
Då var det dags för mig att göra entré här på scrapptorget med en liten presentation av mig själv.

Jag heter Jeanette men kallas för Jeany på nätet. Jag är 38 år och bor tillsammans med min man och mina två pojkar födda -07 och -09 ett par mil utanför Stockholm. För närvarande arbetar jag på kontor på dagarna och studerar till dekoratör/stylist på kvällstid, ett blivande karriärsbyte alltså:)

Det är jätteroligt och spännande att få vara en av nykomlingarna här på Scrapptorget och vad vore väl inte en presentation utan ett alster? så här kommer det:

hararjagJeanys500px

Bakgrundspappret med fjärilar är från Jillibean Soup och de små instagramliknande rutorna kommer från Simple Stories i samarbete med Cocoa Daisy.  Det blev varken akrylfärg eller mist på mitt premiäralster som jag annars brukar använda ofta men den här gången kändes det inte rätt helt enkelt:)

Scrapbooking är en stor passion i mitt liv som jag hållit på med sedan våren 2008.  Jag scrappar  mest layouter men jag gör också en del kort, minialbum, mixedmedia alster och en del Art journaling. Förutom att scrappa tycker jag om att fotografera och inreda.

För mig är scrapbooking ett sätt att ha kul, koppla av och få ut min kreativitet samtidigt som ett är ett fantastiskt sätt att spara minnen på. Jag scrappar mest om mina barn men även resten av familjen får vara med på ett hörn ibland. I bland händer det att jag till och med gör en BOM layout:). Jag gillar att scrappa om vardagliga händelser för de betyder så mycket men är samtidigt så lätta att glömma.

Det är svårt att beskriva sin egen stil men ”färgrik” är nog ett bra sammanfattande ord. Jag gillar att använda olika typer av färg, gärna tillsammans med stenciler, och färgglada papper på mina alster. Jag scrappar också gärna lite galna foton, och gillar att ha saker ”lite på sniskan” på mina alster, använder alltid höft- och ögonmått i stället för linjal:)

Produkter som jag har svårt att vara utan är min Prima distresstool, mina stenciler och min sew stamper. Ytterligare en sak som jag inte kan vara utan är alfabet av alla de slag (Jag samlar på dem och fullkomligt äääälskar blandade färger, typsnitt och långa titlar).

Har du några önskemål om vad du vill att jag/vi visade här på Scrapptorget så lämna en kommentar så ska vi se om vi kan ordna detta!

Banner_Jeany_zps1df14a02

2 kommentarer

Filed under Jeany, Scrapptorget

2 responses to “Jeanette – Jeany presenterar sig

  1. ingba

    Välkommen till oss på ScrappTorget. Skall bli roligt att se allt fint du hittar på.

    kram Ingba

  2. Tackar! Känns kul att vara här!

Kommentera

