Aprilskissen

skisser-lng

Nu gott folk, är det dags för månadens skissutmaning och denna gång bjuder vi på en skiss gjord av en av våra duktiga föredettingar, tillika duktig skissare – Leamon. Skissen fungerar lika bra till kort som till layouter och vi hoppas att den ska locka er mot pysselbordet:

skisssep12_1

* * *

Jag, Tettiz har gjort ett kort efter skissen – ett kort som även blev lite inspirerat av färgerna på skissen – blått och svart:

Kram_blått_kort_Pysslo

Motivet – en Gorjuss girl – har jag färglagt med Distress markers på akvarellpapper. Jag har använt vit cardstock och sedan mönstrade papper som går i nästan svart och vitt och sen låtit de blåa detaljerna sticka ut lite grann. Några texturstämplar runt det färglagda stämpelmotivet, plus en liten gnuggisfågel får utgöra nästan de enda dekorationerna, förutom några alfabetsstickers och blåmålade trädekorationer. Ganska sparsamt dekorerat, men ändå många lager som gör att det inte ser helt platt ut. Jag gillar verkligen att lägga omlott och göra lager-på-lager!🙂

LoggaTettizLITEN

* * *

Jag, Ingba, har också gjort ett kort. Det är lite mer fri från dekorationer än vad jag kanske vanligtvis har på mina kort men tycker pappren är så fina så jag ville att de skulle synas.

IMG_6237

Mitt kort är just nu utan text eftersom det ännu inte finns någon mottagare och det är ju inte heller alltid det behövs.

ingbalogga1

***

1 kommentar

Filed under 'Ingba, Kort, Layouter, Scrapptorget, Skisser, Stämplat, Teamets tolkningar, Tettiz, Utmaningar

One response to “Aprilskissen

  1. leamon

    Vilka härliga tolkningar!!!
    kram ♥

Kommentera

