Långsam vinnare

 

 

 

 

kort-och-stc3a4mplat

Idag är det jag, lykta, som bloggar och jag tänkte visa er ett roligt kort jag gjort helt utan mönsterpapper. När jag var hemma sjuk ett par dagar härom veckan fördrev jag tiden med att färglägga stämpelmotiv. Plötsligt satt jag med en sköldpadda och en tjej med flaggor bredvid varandra. Då kom jag på idén att bygga upp en liten scen med kapplöpningstema. Målsnöre, sköldpaddan som vinner och tjejen som viftar glatt med målflaggorna.

lykta race

 

Jag har bara använt spillbitar av cardstock för att bygga upp mitt kort. Gräset är rivna remsor av två gröna färger, himlen en ljusblå remsa och vägen en mörkgrå bit. Molnen har jag stansat ut ur vita småbitar. Målsnöret har jag knutit runt två söta stjärnpins som jag bara stuckit genom pappret.

Motiven är färglagda med ProMarkers, och strecken på vägen har jag ritat med vit gelpenna.

Det var roligt att göra ett helt annorlunda kort – utan mönsterpapper eller dekorationer och med en scen istället för bara ett motiv i centrum. Prova och utmana er själva!

lyktalogga

1 kommentar

Filed under 'lykta, Kort, Stämplat

One response to “Långsam vinnare

Kommentera

