Hjärtat ska gro av drömmar…

mixed media

Mixed media är ju en teknik man kan använda inom scrapbooking, kortmakeri och även art journaling – en uttrycksform som vuxit de senaste åren. Det finns många ”kladd- och klet”-kurser att gå online och det är flera stora inom våra pyssliga värld som åker runt jorden för att hålla i demonstrationer och workshops. Själv har jag surfat runt mycket på nätet, tittat på YouTube-klipp, gått en onlinekurs och även tittat på när andra kladdar och kletar på pysselträffar. I början på det här året så fick jag kläm på hur jag kunde göra och hur jag gillade att hålla på själv, så nu har jag fyllt min art journal ganska ordentligt och några sidor tänkte jag visa er här på Scrapptorget framöver.

Hjärtatskagro_AJ01

Hjärtatskagro_AJ02

Jag har använt Distress paints till bakgrunden, och med vatten har jag moddat färgerna tills jag blivit nöjd. Det är alltid en lek med många lager – blir färgen för stark så kan man matta ner med gesso eller måla över med en annan färg. En ny storfavorit, som är vit men genomskinlig, är Dylusions nya Ink spray White Linen – den kan man använda utan att dölja det som är under helt. Den har jag använt tillsammans med en stencil med små cirklar på den här sidan – ser ni att den inte täcker helt?

Citatet på sidan kommer från Bo Bergmans vackra dikt som jag bara älskar:

Hjärtat skall gro av drömmar,
annars är hjärtat armt.
Liv, ge oss regn som strömmar.
Liv, ge oss sol och varmt.
Så blir det ax omsider,
och med ett tack till allt
gå vi mot skördetider,
vemod och vinterkallt.

Jag hoppas att jag har kunnat inspirera er lite grann – själv blir jag full av inspiration när våren börjar visa sig!

Ha det gott!

LoggaTettizLITEN

Lämna en kommentar

Filed under Art Journaling, Scrapptorget, Tettiz

Kommentera

