Glad påsk!

Påsk-inspiration
Glad påsk önskas er alla! Denna långfredag bjuder jag på ett metalltejpsaltrat påskägg med lite ovanliga fjädrar.  Fjädrarna kommer från gamla pennor och trasiga leksaker.
1
Ägget är ett vanligt påskägg från mataffären. Klädde in den med punchinella, upphöjda, runda stickers och metalltejp som jag sandpapprade lite lätt. Skrynklade till mera metalltejp och lade om ett band. Svärtade ner ägget med tre olika brunsvarta alco inks men blev inte nöjd. Hade därefter på svart gesso och lät vänta en liten stund innan jag gnuggade bort med fuktig disksvamp. På med rosa tyll, floss och metallblomma och brads plus själva ”fjädrarna”. Läcker blingtejp som räckte precis runt ägget! Bytte bara ut några blingstenar/pärlor mot rosa dito. Metalltejpen höll också på att ta slut, har bara 8 cm kvar! Just ja, bokstäver från Papermania med Gun Metal stickles hade jag också på. Nu återstår bara att fylla ägget med något trevligt.
3a74

agnelialogga1Psst! Ni missar väl inte att deadlinen för Scrapptorgets DT-call går ut på söndag natt?!🙂

8 kommentarer

Filed under 'agnelia, Alter, Mixed Media, Påskinspiration

8 responses to “Glad påsk!

  1. Wow, vilket läckert!

  2. Läckert!!!
    Glad Påsk tjejer!!!
    kram ♥

  3. Du är verkligen metalltejpens mästare! Så underbart läckert. Glad påsk!

  4. Vilket fräckt påskägg :D!! Skulle passa min dotter, tyvärr är jag urkass på steampunk stilen men älskar den verkligen!
    Ha en härlig Påsk och tack för härlig inspiration🙂
    Kram Eva/ScrapFia

  5. Så coolt! Härliga påsk”fjädrar”😀

Kommentera

