Marsskiss med kitutmaning


skisslogga

Till den här månades skiss bestämde vi i teamet oss för att utmana varandra. Vi plockade ihop vars ett kit och skickade till någon annan i teamet. Sen har vi använt sakerna i kitet vi fått för att skapa tolkningar av Tettiz fina skiss den här månaden.

STskiss_Jan2013

* * *

Jag, lykta, fick ett kit med härliga vårfärger från Ingba och hade inga svårigheter att göra både en layout och ett kort av allt fint hon plockat ihop.

lykta marsskiss

Min LO med foton från en alldeles underbar första maj från härom året. Vänner, solsken och en strand. Vi kunde inte låta bli att göra glädjehopp och vårskrik!

Rubriken ”springtime” var egentligen en stor sticker med vit bakgrund, gul fusksöm runt om och små blommor. Den var alldeles för stor för att passa där jag ville ha den, så jag klippte ut själva ordet från den. Pillrigt, men jag fick titeln jag ville ha så det var absolut värt jobbet med det!

lykta marsskiss kort

Jag är svag för polaroidfoton, så jag klippte ut dem från ett mönsterpapper och använde som ramar. I den bakre har jag satt en bit blommigt mönsterpapper och i den främre sitter en stämpel från Some Odd Girl.

lyktalogga

* * *

Jag, Ingba, fick mitt kit av agnelia och det innehöll bl.a. en massa fina papper av MME. Jag hade inte heller några svårigheter att skapa både en LO och ett kort av Tettiz fina skiss.

IMG_6136

Till kortet har jag använt min favoritstämpel just nu. Det är egentligen en julstämpel men jag tycker den passar bra till alla typer av grattiskort.

IMG_6135

Det blev mer skapat av pappren från agnelias kit och jag återkommer en annan dag och visar det.

ingbalogga1

***

Skissritaren herself har skapat en layout efter skissen och med det kit som lykta skickat. Fler alster har skapats av kitet, men de följer inte skissen, så de får vänta till ett annat blogginlägg.

FriendshipHappinessLO_ST

Ser ni vilka underbara blommor (kallorna) som sitter under fotografiet – ljuvliga, härliga blommor i en av mina favoritfärger, turkos. Ni förstår nog att det inte var några som helst problem att skapa med lyktas kit!😉

LoggaTettizLITEN

* * *

Jag, agnelia, fick  ett härligt kit av Tettiz som var både inspirerande och utmanande.  Rosor är t ex inget jag brukar använda ofta eller i mängder. Vill ni se bild på kitet så finns det här.
Först gjorde jag en layout om min fina minsting. Jag använde nästan alla rosor som fanns i kitet! Wood veneer i roliga hexagonformer fick kläs in med papper och även serva som som mall för det som klipptes ut. Ostduken under rosorna färgades in med glimmer mist. En stencil och distressdyna använde jag för att få textbakgrund och mönster på titelbokstäverna. Vit gesso duttade jag runt fotot.
marsloskisslo-001Lite detaljbilder:
marslodetalj2-001marslodetalj3-001marslodetalj1-001

Efter det gjorde jag två kort. Det första råkade jag ge bort utan att ha fotat… Ska se om jag kan fixa till ett foto i efterhand. Här kommer iaf kort nummer två. Roliga, gamla stämplar från Doodle Factory som kom till användning igen.
kortet-001Det var väldigt roligt att göra en kitutmaning av den vanliga månadsskissen. Jag har material kvar också så det kan nog  hända att det dyker upp på framtida projekt.
agnelialogga1

2 kommentarer

Filed under 'agnelia, 'Ingba, 'lykta, Kort, Layouter, Skisser, Teamets tolkningar, Tettiz

2 responses to “Marsskiss med kitutmaning

  1. Wow så snygga alster ni fått till tjejer!!! Kul med en lite extra utmaning!
    kram ♥

  2. Pingback: Blommig choklad | ScrappTorget

Kommentera

