Enkla bröllopskort

kort-och-stc3a4mplat

Hej på er kära läsare! Idag bjuder jag på två enkla bröllopskort eller ja, de kan lika bra passa till förlovning eller annat kärleksfullt tillfälle. Det behöver ju alltid inte vara stämplade brudpar, blomster och krusiduller bara för att det är ett bröllopskort. Istället tog jag fasta på enkelheten, kärleken. Det fina citatet ”Störst av allt är kärleken” inspirerade mig lite grann. Jag klippte till en egen stencil i form av ett hjärta med rivna kanter, inte det lättaste men jag ville verkligen ha ett hjärta. Då det ena kortet är till ett äldre par som har gift sig och det andra är ett ”bra-att-ha”-kort så passade min gamla textstämpel bra, ”Ett hjärta får aldrig rynkor”.
Båda korten har jag piffat upp med utspädd guldfärgad Inka Gold. På det första kortet har jag inte spätt ut det så mycket och det syns bättre (speciellt på fotona) än det gör på kort nr två där det är mer diskret och mer utspätt med vatten. Innan dess så klippte jag till postitlappar, använde min egen stencil och gjorde två olika sorters distressrutor.
bildkort1bildkort2
Det äldre paret som har gift sig är inga mindre än min pappa och hans sambo! De gjorde det helt i smyg för några veckor sen men jag har inte hunnit uppvakta dem förrän nu. ♥♥

agnelialogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Inspiration, Kort

Kommentera

