Tettiz art journal – Me

mixed media

Idag tänkte jag visa er en sida ur min art journal. För er som inte vet vad en art journal är så kan jag berätta att det är som en dagbok/anteckningsbok, fast i stället för bara text så är den baserad på art=konst. Bilder, färger, former, kludd och kladd – vad som helst, konst är ett väldigt vitt begrepp.

I scrapbooking-/pysselvärlden så har det blivit större och större med mixed media – både på layouter, kort och i art journals. Mixed media innebär att man blandar material och färgmedium – t.ex. papper, tyg, band, metall, gesso, akrylfärger, modelling paste (en tjock pasta som används till att få struktur), sprayfärger, akvarellfärger, stämplar m.m. Möjligheterna är oändliga.

I min art journal använder jag mig främst av akrylfärger, sprayfärger, modelling paste och stämplar – men det underbara är att det finns så mycket att testa att man aldrig behöver känna att man fastnar i gamla hjulspår.

Idag ska jag visa en sida som är gjord i rosa och svart – inte mina vanliga färger – med Distress Paint, Distress Ink, masker, inka gold och stämplar – en riktig kladd- & kletsida!🙂

Me_AJ01

Me_AJ02

Me_AJ04

Det underbara med art journaling är att det finns inget rätt och fel – man kan kladda, måla, skriva, rita – precis som man vill! Har man svårt att komma igång finns det MASSOR med inspiration och tips på nätet – både på svenska, engelska och andra språk. Jag har ett par favoriter som jag gärna delar med mig av:

Det finns såååå många fler – ut och sök inspiration på nätet och du kommer hitta massor!🙂

Har gjort några art journal-sidor som du vill visa? Länka i en kommentar så kommer jag och kikar – jag är JÄTTENYFIKEN och älskar att se vad andra har gjort. Det är världens bästa inspiration!

Ha det gott och pyssla lugnt!

LoggaTettizLITEN

3 kommentarer

Filed under Art Journaling, Mixed Media, Tettiz

3 responses to “Tettiz art journal – Me

  1. Vad fin den är! Gillar den skarpt!

  2. Supersnyggt och läckert! Nu blir jag alldeles kladdsugen.😉

Kommentera

