Gäst-DT Sara

loggagstdt

Hej!🙂
Denna månad är jag stolt GästDT här på Scrapptorget. Jag heter Sara, och på nätet kallar jag mig PyssligaSara.

Jag började scrappa i dec 2007, och älskar denna hobby där man kan använda sig av alla foton man har tagit genom åren. I feb 2012 hittade jag in i mixed media-världen, och där har jag fastnat.🙂 Det är sann glädje att få skapa med kladdiga fingrar, mist, masker, akrylfärg och massor av andra olika medium. Jag jobbar ofta i färgerna turkos, gul och rosa, och ofta avslutar jag mina alster med att doodla lite och dutta gesso genom punchinella.  

IMG_7785_fixad540

Även om det känns långt till våren, så har jag skapat ett väldigt vårligt alster. För vad mer kan vara vår, än doften av nytvättade kläder som har fått torka ute? Jag började med att täcka sidan med en bit hushållspapper som jag använt att torka upp mist med, sen klippte jag ut kläder ur ett mönstrat papper och klistrade fast dem med decoupage lack. När det torkat skuggar jag med Faber Castell Big artist pitt pens på kläderna. Sen skitar jag ner bakgrunden lite med några bakgrundsstämplar.    

IMG_8766_fixad540

Här har jag jobbat med Alcohol inks från Ranger och Glimmer Glaze från Tattered Angel på min sida. Dessa två produkter går utmärkt att använda på plast och metall. Denna bakgrund täckte jag med vitt silkespapper, innan jag duttade på Alcohol ink. 

Jag gör ibland en tutorial på mina Art Journals. Här filmade jag medan skapade denna, så då kan ni ser hur jag gör också. 

Hoppas jag har inspirerat er!🙂

Vill ni se lite mer som jag har skapat, så titta gärna in i min blogg: www.pyssligasara.blogspot.com Enjoy!

***

Vi på ScrappTorget är glada att Sara ville gästa oss och kila nu över till Saras blogg för att se mer av det Sara gör

1 kommentar

Filed under Gäst-DT, Scrapptorget

One response to “Gäst-DT Sara

Kommentera

