Färglägga med glitterlim

Vi hade ju färgläggningstema här på ScrappTorget för ett tag sedan, och jag, lykta, tänkte fortsätta lite på samma spår. Jag fick en galen idé som visade sig funka bättre än jag kunnat gissa! Och det är superenkelt!

Så nu ska jag visa hur jag har färglagt med glitterlim!

bild-332

Jag har köpt billigt glitterlim från en leksaksaffär, och en del av dem har klart lim runt glittret, och några har färgat lim.

bild-334

De här färgerna kommer jag att använda. De orange och gula på blommorna och de gröna på stjälkarna. Jag har valt en stämpel med blommor (från Moma’s lil shop of stamps). Jag har bara testat den här tekniken på blomstämplar, och jag gissar att den funka bäst på ganska enkla motiv, eller på delar av motiv. Glittrig hud blir nog inte så bra…

bild-335

Jag börjar med att måla med guldglitter på blommornas mitt. Jag lägger på ganska tjockt med glitter, så att det blir ordentligt med färg/glitter.

bild-336

Sen tar jag den orangea färgen och lägger på blombladen in mot mitten, och längst ut på bladen där de viker sig uppåt och ger lite skuggor. Man behöver inte vara särskilt noga, vilket gör att det här är superbra för nån som inte riktigt vågat sig på att prova nån av teknikerna vi visade i januari.

bild-337

Sen fyller jag i resten av blombladen med gult glitterlim. Jag kletar ihop färgerna lite när jag lägger på limmet.

bild-338

Sen blir det dags för blad och stjälkar. Jag lägger mörkgrönt där det blir skuggor, på ett ungefär.

bild-339

Och till sist den ljusgröna, som jag blandar ihop med den mörkgröna. Sen är det bara att vänta på att det torkar och använda motivet på ett kort.

Eftersom mitt motiv inte riktigt torkat än, så kommer det ett kort med resultatet imorgon!

lyktalogga

Lämna en kommentar

Filed under 'lykta, Färgläggning, Tekniktips, Tips och idéer, Tutorial

Kommentera

