Gäst-DT Sofiutane

loggagstdt

Hej! Idag är det jag som får gästa här på Scrapptorget. Jag heter Sofi (utan e) och har sedan i högstadiet gått under nicket sofiutane på internet.  Verkstadsarbetare, mamma till två busar och beroende av pyssel är en snabb beskrivning av mig. Jag har alltid pysslat med allt möjligt t.ex. virkar, stickar, broderar och syr. När min storasyster tyckte att jag skulle testa scrapbooking så kändes det inte som min grej eftersom jag inte tycker mig ha någon fantasi. Men till slut testade jag och följde t.o.m. på ett par träffar med endast lite basgrejer. Inte förrän jag blev arbetslös i början av 2010 satte sig scrapdjävulen i mig. Jag hittade till scrapforum och därifrån till tävlingarnas underbara värld, vilket är perfekt för mig eftersom jag då får bestämda regler att förhålla mig till och inte behöver använda enbart fantasin. Snart skaffade jag mig en blogg för att kunna tävla och sedan dess har pysselhörnan bara växt och faktiskt gått om storasysters🙂.

Under den tid jag scrappat har jag testat det mesta, men i huvudsak är det mest LOs jag gör. Jag kan egentligen inte riktigt säga vad som är min stil, men jag ser en  röd tråd bland mina alster. Vit cardstock till bakgrund, en eller två färger plus svart och vitt, lager på lager och MORE is MORE. Så det är kanske det som är min stil. När det kommer till kort blir det oftast lite åt det romantiska hållet med vintagebilder eller så blir det clean and simple.

Inför mitt gästande här i februari tänkte jag inspirera med lite Alla hjärtans dag-alster i kärlekens tecken. Då tänker jag rött, rosa och kärlek. Därför blev det först en LO på min älskade dotter. Jag började med två olika stenciler, den ena fyllde jag med distressfärg och den andra bara i konturerna med en svart penna. Efter det en hög med papper, svärtade kanter som ofta återkommer när jag scrappar och till sist foto och så många dekorationer jag kunde rymma.

IMG_1476 (1)

Alla hjärtans dag-kort är inget jag brukar göra eller skicka men i år blir det faktiskt ett enkelt kort med band, washitejp och lite annat smått och gott.

IMG_1474

Vi på ScrappTorget tackar Sofi för att hon vill gästa oss och besök gärna Sofis blogg som du hittar här

Lämna en kommentar

Filed under Gäst-DT

Kommentera

