Färläggningstema- Shinhan touch markers

FärgläggningBANNER

Shinhan art touch twin markers är alkoholbaserade pennor som har en fin spets och en lite bredare. Det går att köpa till fler spetsar. ( Det finns sammanlagt 4 spetsar). Dessa pennor är enligt mig snarlika med copics. Om än att spetsarna är lite hårdare på Shinhanpennorna än på copicspennorna. Touchmarkers har två hårdare spetsar medan Touch brush markers har en mjukare spets (mer likt copic spets).

shinhan1

Pennorna finns i sammanlagt 204 olika färger. De är även påfyllbara.

Priset för en penna ligger mellan 25-35kr.
Ett 5pack spetsar kostar ca 30:-

Färgerna och nyanserna på pennorna är bra. Det finns allt från starka till mer dova färger och de ligger nära varandra i nyans så det är enkla att kombinera.

Till den här sortens alkoholbaserade touchpennor tycker jag att memento´s stämpeldyna fungerar bra. Till detta krävs ett bra och glatt papper för att färgen ska ”flyta ihop” med varandra. Jag använder oftast Letraset 270g. Jag kan även rekommendera ett papper som heter Illustration paper manga. Den senare är något tunnare men riktigt bra att måla på.

Jag har själv runt 40 pennor och känner inte direkt att jag saknar någon färg. Kanske lite tvärtom att man köpt på sig några man faktiskt inte använder så ofta. Det finns även en sk. blender penna som fungerar lite som en ”utsuddare” Den är perfekt att använda där man ska gå mellan två nyanser. Se bilder länge ner.

De färger jag använder mest är:
Hud: 132 milky white, 133 baby skin pink, 107 sand, 27 powder pink (till rouge)
Hår: 134 raw silk, 107 sand, 95 burnt sienna, 92 chocolate
Till kläder och andra detaljer varierar det mycket beroend epå om man gillar starka eller dova färger.

1

2Till ansiktet används 132 milky white, 133 baby skin pink, 107 sand

3För att få mellannyanserna använder jag blendern och ”doppar” på den andra pennan och se målar. Det ger en mjukare övergång.

4

5Kläderna denna gången fick bli grågrön. GG3, GG5 och GG1. Alla i samma serie.

6

Hoppas jag har lyckats inspirera er lite i andra pennor!

Lämna en kommentar

Filed under Färgläggning, Inspiration, Jennie

Kommentera

