Årets första skiss

skisslogga

Då kör vi igång med årets första skiss och den här gången är det Lykta som har knåpat ihop den här inspirerande skissen:

Januariskiss

* * *

Först ut att tolka skissen är vår Gäst-DT Babsan och hon gillade skissen så mycket att det blev både ett kort och en Layout.

kort250

LO101-1

* * *

Gäst-DT Yena har också gjort ett kort och så här skriver hon: ”Jag inspirerades mycket av färgen på månadens skiss, men även av hur grupperingen ser ut. En lekfull skiss med mängder av möjligheter!”

DSC_1343

DSC_1341

* * *

Jag, Ingba, har också tolkat skissen som jag verkligen gillade. Jag har gjort en vinterLO där fotot är taget för nästan ett år sedan. Ibland kommer man inte på någon rubrik  och då kan det räcka bara med datum. Jag tycker också att det kan vara roligt att jämföra samma tid men olika år.

SAM_6012

ingbalogga1

* * *

Jag Tigerblomma har tolkat skissen enligt nedan. Mitt kort är verkligen gammalt. Dottern fyllde precis 18 år. Så det är ett tag sedan.

DSC_0149

tigerblommalogga

***

Jag, agnelia, fastnade direkt för ett par detaljer på lyktas fina skiss. Dels den runda grejen i bakgrunden som ser ut som bildskivan eller vad det kan heta, till View Master.  Dels polaroidramen. Jag har nämligen nyligen framkallat ett foto där min femårige son får stifta bekantskap med en View Master för första gången och passande nog har jag också en Quickutzdie som ser ut som ett polaroidfoto. Det utgick jag ifrån och lekte sen fram resten. En sparsmakad layout med lite retrokänsla i fokus.

2013skiss-agnelia

agnelialogga1
***

Vi blir väldigt glada om du vill dela med dig av DIN tolkning av skissen. Lämna gärna en kommentar till det här inlägget så kommer vi och kikar i din blogg!

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, 'Ingba, 'lykta, Gäst-DT, Kort, Layouter, Skisser, Teamets tolkningar, Tigerblomma

Kommentera

