Tangenter

kort-och-stc3a4mplat

Idag vill jag, lykta, visa er ett kul kort som jag gjorde till min bror när jag fyllde år för ett tag sedan.

Jag har hela två pensionerade laptops hemma som väntar på att få åka till återvinningen, men jag kom på att tangenterna kan jag ju återvinna själv! Tänkt och gjort, jag pillrade loss alla tangenter (och tvättade av dem – fy tusan vad det samlas mycket damm och blä inne i tangentbordet!) och vips hade jag två hela alfabet med bokstäver, siffror och symboler att pyssla med, ett i svart och ett i grått!

Så här blev kortet när jag använde tangenterna till att skriva namn och födelsedag med:

lykta tangenter

Jag höll det enkelt med svart, vitt och klargult för att tangenterna skulle få vara i fokus. Lillebror var road av kortet och trodde först inte att det var riktiga tangenter från en riktig dator. Det behövs rejält lim för att få dem att sitta fast, eller om man har tjocka 3Dkuddar som når ner till pappret när man fäst dem inne i tangenterna.

Presenterna har jag tyvärr inget foto på, men han fick två stycken – ett inslaget i svart papper med gult snöre och ett gult paket med svart snöre. Det var väldigt roligt att matcha presenterna med kortet och det blev väldigt snyggt!

Så släng inte din gamla laptop utan att pillra loss tangenterna först!

(Jag ber om ursäkt för den lite tveksamma fotokvalitén, men jag hade bråttom och glömde fota kortet hemma, och fick smyga runt på kvällens kalas och hitta bästa möjliga fotoljus… Räck upp handen alla som gjort samma miss!)

lyktalogga

4 kommentarer

Filed under 'lykta, Kort, Tips och idéer

4 responses to “Tangenter

  1. *räcker upp handen*😉
    Snyggt och läcker färgkombination. Fiffigt att använda tangenterna.

  2. Räcker också upp handen:) Smart idé!

  3. *Räcker upp handen* jag med ^^ Hög igenkänningsfaktor! Och nu ska jag gå och leta på sambons kasserade dator!

  4. Nu kan man ju fråga sig varför jag tar så väl hand om min dator och lagar den hela tiden. Den borde ju bli pysselmaterial.
    Kretskort är ju också ganska fina… Du kanske ska plocka sönder den helt och se vad mer du kan hitta?

Kommentera

