Gäst-DT Ulrika/Yena

loggagstdt

Hej alla glada scrappare! Jag heter Ulrika och mitt alias är Yena. Idag är jag lycklig då jag får gästa ScrappTorget!

Jag bor i Kungsbacka tillsammans med min man, våra två barn och katten Molly. Min ålder är 35 år. Jag har pysslat sedan jag var liten och har aldrig slutat. Mina första stämplar skaffade jag i tonåren. Därefter hade jag ett långt uppehåll med stämplandet men kom igång igen för ca sju år sedan. Med det följde korttillverkningen. Jag gick några kurser för att få lite mer stämpeltekniker och sedan har jag bara fortsatt och fortsatt. Jag gör även en del alter och några enstaka layouter. I mitt skapande blandar och testar jag ganska mycket, men jag brukar inte vräka på med dekorationer. Ibland blir det bleka pasteller och ibland mer explosiva färger. Jag gillar att experimentera och har sällan en helt klar bild i huvudet när jag startar. Det är kul att låta projektet växa fram! Just nu är jag inne i en period då jag inte färglägger så mycket stämplade motiv, men när jag gör det så är det ProMarkers som gäller. 

 DSC_1147

Mitt första kort är ett förlovningskort. Hjärtat, som är stämplat och embossat i guld, får vara fokuspunkt. Mönsterpappret är så fint så jag ville ge det gott om utrymme. Ett annat papper har ändå fått bryta av. Bokstäverna är utstansade i samma mörkblå cs som mattorna, men de har fått glossy accent på sig för att sticka ut lite mer. Några blommor och utstansade fjärilar blir pricken över i. 

 DSC_1149

Ibland dekorerar jag insidan av korten, och ibland inte. Här har jag använt mig av samma mönsterpapper som till framsidan, liksom ovalerna och fjärilarna. 

 DSC_0974

Mitt andra kort är inte så stort, ca 10 gånger 10 cm bara. Men fint att ge till en vän som behöver lite stöd tänkte jag. Spetsramen är stämplad, men sedan är det mönsterpapper och dekos som gäller här. Ett kort att bli glad av, hoppas jag!

Tack för titten! 

Vill ni se mer av mitt skapande, både i papper och textilt, så klicka er in på min blogg http://yenas.blogg.se.

Vi på ScrappTorget vill tacka Ulrika för att hon ville gästa oss. Glöm nu inte att besöka Ulrikas blogg.

2 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Scrapptorget

2 responses to “Gäst-DT Ulrika/Yena

  1. Så fina alster Ulrika! Jag dekorerar själv sällan insidan på mina kort men kanske borde göra det ibland. Ofta får man ju spillbitar över.🙂

Kommentera

