Scrappa annorlunda foton

layouter2_53847054Idag vill jag (agnelia) visa upp en layout där jag har valt att scrappa ett annorlunda foto. De vanligaste motiven inom scrapbooking är väl annars barn, familjen, husdjur, resor, högtidliga tillfällen och natur.
Jag tycker det är kul att ibland scrappa nåt väldigt oväntat foto. Som t ex detta foto. Min mamma började riva bort tapeterna på garderobsdörrarna i sin nya lägenhet förra året och stannade upp när hon fick syn på vad det liknade och fotade den otäcka ”figuren”. Visst ser den demonlik ut?
agnelia_annorlundafoton_fototJag kände att jag ville hålla färgerna till ett minimum och ändå göra layouten dramatisk. Halloweenstämplar och färgerna svart och orange kändes klockrent och så fick det bli. Använde mig även av en stencil, Harlequin, och lånade en väns egengjorda chevronstämpel. Drog med svart gesso längs fotot för att ”skita ned” det lite lagom. Även runt själva layouten lade jag på lite svart gesso. Orange stickles, kan ha varit orange peel, hamnade över harlequinrutorna från stencilen. Min Sakura glacepenna fick komma till god användning, både på en del av det stämplade och de utstansade bokstäverna. Vilket alfabet jag skulle välja till titeln var också självklart, Haunted från Quickutz/Lifestyle Crafts. Titeln i sig tog lite tid, jag var inne på rätt håll och snurrade och med lite bollning med andra tjejer på träffen så prickade jag rätt till slut.
agnelia_annorlundafotoNu medan jag skriver detta så blir jag sugen på att scrappa annorlunda foton igen. Kanske läge att dyka ned i fotolådan i helgen?
agnelialogga1

Lämna en kommentar

Filed under 'agnelia, Inspiration, Layouter

Kommentera

