Gäst-DT Gunilla/Babsan

loggagstdt

Hej hej!

Jag som fått äran att gästdesigna här på Scrapptorget idag heter Gunilla men lystrar i pysselsammanhang till mitt nick, Babsan. Jag har, som många andra i den här världen, alltid gillat att pyssla och halkade in på kortmakeriet i samband med vårt bröllop 2003. Sen låg pysslandet nere fram till 2005 men när det väl tog fart igen så fastnade jag i träsket riktigt rejält men sicket uuuunderbart träsk att fastna i!

Efter att ha shoppat & shoppat och provat & provat så har jag insett att det egentligen inte behövs så mycket för att hålla mig igång: mina distress ink-pads, mister,  stenciler och mina Copicpennor. Och crackle accents, inget Babsanalster är riktigt komplett utan lite crackle accents. Allt det där andra som jag onekligen har, det är mer som grädde på moset.

När jag började fundera över vad jag skulle skapa till det här inlägget så kände jag att jag ville göra något som är ”typiskt Babsan”. På scrapsidan var det inte så svårt; det är nästan alltid mycket ”white space” (även om den inte alltid är vit ), någon form av färg (distress ink, mist el dyl) och ganska sparsamt med dekorationer och mönsterpapper. Lite åt ”clean and simple”-hållet. En annan egenhet jag har är att jag sällan har någon form av journaling, det är inte alltid den finns en tydlig titel och finns det en sån är den inte allt för sällan på engelska.

LO99-1

LO99-3

LO99-2

När det gäller kort så är det lite svårare, där flörtar jag hej vilt med alla möjliga stilar, men ska jag plocka ut något som ett kännetecken så får det nog bli distressrutor, något som jag ständigt kommer tillbaka till och där jag oftast blir nöjd med resultatet. Kanhända för att de korten också oftast är lite ”rena”?

kort249-1

kort249-2

Mycket mer än så gör jag inte – för närvarande – i pysselväg. Jo, jag försöker mig på lite snygga paketinslagningar emellanåt och ska jag ge bort choklad eller liknande så ger jag den gärna en snyggare förpackning:

alter17

 

Jag vill tacka Scrapptorget för möjligheten att gå gästspela och blir en enda av er därute sugen på att ta sig till scrapbordet så känner jag att jag lyckats med mitt uppdrag. Och kom ihåg, ”less is more”.

Kram Babsan!

Vi på ScrappTorget vill tacka Babsan för att hon ville gästa oss och glöm nu inte att kika i Babsans blogg.

3 kommentarer

Filed under Gäst-DT

3 responses to “Gäst-DT Gunilla/Babsan

  1. linaliten

    Snyggt och verkligen klockrena Babsan-alster! Jag blev inspirerad som alltid, så då har du redan lyckats!😀

  2. Jag blev också inspirerad! Tack för att du bjöd på dina fina alster.

  3. Urtjusiga alster!!! Inspirerad blir jag ständigt av dig!
    Älskar att du fick in Dylusionstextstämpeln på layouten!😀
    Distressrutor – you´re the queen of them!

Kommentera

