Två luckor i lucka 22

Lucka22

Ja, två luckor blir det ju nästan på ett gatefold-kort! Eller två dörrar i alla fall. Jag, lykta, har knåpat ihop ett kort och sytt fast två knappar, både som dekoration och som ”lås” på kortet. Runt knapparna har jag lindat floss och knutit som rosett.

Gatefold1 lykta

När man öppnar kortet ser det ut så här inuti:
Gatefold2 lykta

Bara två dagar kvar till julafton nu! Jag hoppas att ni alla försöker ta det lugnt och njuta av helgen! Själv ska jag fixa de sista julklapparna och sen mysa med att slå in dem och pyssla etiketter till dem.

Får ni lite pysseltid över i jul- och mellandagarna så glöm inte vår tävling: gör ett kort efter en av de vikningar vi visar i kalendern och länka i kommentarerna till det inlägget senast nyårsafton, så har du chans att vinna!

lyktalogga

1 kommentar

Filed under 'lykta, Julkalendern, Kort

One response to “Två luckor i lucka 22

  1. Snyggt kort och fiffigt lås. Det skall jag komma ihåg.

Kommentera

