Criss cross-kort

Lucka16

I dagens lucka finns ett criss cross-kort. En vikning som ser avancerad ut, men som är hur lätt som helst! En tutorial finns här.

CrisscrossLykta1

Måtten i tutorialen är en kortstomme på 30×10 cm, och att man viker vid 10 cm och 20 cm. Då blir det ett kvadratiskt kort. Mitt kort är en stomme på 30×15, och vikningar på samma ställen. Det blir ett mer avlångt kort och passade mycket bättre till mina nya dies som jag ville använda som tag inne i kortet!

bild-216

Här ser man tagen och hur jag skrivit ”födelsedagsbarnets” namn och ålder bakom den inne i kortet. Stämpeln  längst ner på tagen är en som jag beställt personlig och texten är en väldigt fin födelsedagssång.
lyktalogga

2 kommentarer

Filed under 'lykta, Julinspiration, Julkalendern, Kort

2 responses to “Criss cross-kort

  1. Tjusigt! Texten är jättefin!
    Jag tror nog att jag gillar din höga crisscross bättre än de vanliga små.🙂 Ska prova det formatet nästa gång.

Kommentera

