Ett lite tuffare julkort…

Lucka10Idag visar jag, agnelia, ett kort med en vikning som kallas för center step.
Julkortet är i lite tuffare stuk och i mina favoritfärger – rött & svart. När jag pysslade med några vänner för ett par veckor sen så sade jag att jag inte har några tuffa julstämplar och saknade det. Men så kom jag på att jag kan använda det jag redan har! Så jag gjorde om en tuff stämpel till en julig stämpel istället! Tjejen på stämpelmotivet fick juliga färger på kläderna och på hennes huva så ritade jag en liten boll så det ser ut som en tomteluva/tomtehuva. Ett smart litet tips att använda när man behöver nåt man inte har eller bara vill variera sig, det behövs bara en bra svart penna och en gnutta fantasi.
agnelia-centerstep-kortetNedan visar jag en mall men det går självklart bra att ändra och testa andra mått. Mallen är ritad efter det mått jag brukar använda, dvs 3 cm in. Men kortet jag visar är gjort på 2,5 cm, anpassade nämligen mitt kort efter storleken på bokstäverna och stämpeln.
agnelia-centerstep-mallHär har jag skurit längs de två heldragna linjerna och bigat och vikt längs de streckade linjerna.
agnelia-centerstep-vikaSå här ser kortet ut när det är det står upp och är färdigt, om än odekorerat.
agnelia-centerstep-färdigviktSen några bilder på det färdiga kortet. Från sidan:
agnelia-centerstep-frånsidanFoambokstäver får sig ett fräscht lyft när man använder stickles på dem.
agnelia-centerstep-xmasredSluteligen en liten närbild på Riley i sin ”tomtehuva”.
agnelia-centerstep-stämpeln
Ha nu en riktigt härlig måndag allihopa!
Och glöm inte tävlingen som finns i det klistrade inlägget högst upp i bloggen!

agnelialogga1

2 kommentarer

Filed under 'agnelia, Färginspiration, Julinspiration, Julkalendern, Kort, Tips och idéer, Tutorial

2 responses to “Ett lite tuffare julkort…

Kommentera

