Gatefoldkort med hål i dörrarna

Lucka8

Jag, lykta, visar idag ett gatefoldkort med utstansat hål i dörrarna. Det kan se lite avancerat ut, men det är superenkelt att göra!

Vik ditt kort precis som vanligt, och lägg sen din die inne i kortet.

lykta lucka81

Vik över ”dörrarna” och kör kortet genom din stansmaskin, och vips har du ett snyggt och prydligt hål i dörrarna. Jag är inte så mycket för att mäta, så mitt kom inte helt på mitten, men tillräckligt…

lykta lucka82

Sen är det bara att dekorera din kortstomme! Mitt kort blev ett blommigt i orange och grönt.

lykta lucka83

Och så här ser det ut när man öppnat det:

lykta lucka84

Prova er fram med olika former på dies!

lyktalogga

13 kommentarer

Filed under 'lykta, Julkalendern, Kort, Tutorial

13 responses to “Gatefoldkort med hål i dörrarna

  1. Vilket fint kort och snyggt att använda en dies.

  2. Jättefint kort! Kul att ändra formen på framsidan med en dies. Det måste jag prova..:) Tack för tipset
    Kramiz

  3. tigerblomma

    Kalasläckert!

  4. Så det är sånt man använder sin maskin till!
    Snyggt

  5. Nu har jag provat den här vikningen. Här finns mitt kort: http://ingbas.blogg.se/2012/december/kallt.html

  6. Så fint och himla fiffigt!!! Läckert! Måste passa på när jag kan låna en bredare maskin än min på nån träff.

    • lyktahelen

      Fast jag har kört mitt kort genom en helt vanlig cuttlebug. Ett 6×6-kort går preciiiis att köra igenom om man är noga med att lägga det rakt. Så såvida du inte har en extra liten och smal maskin så borde det gå ändå! Annars är det ju bara att prova att göra kortet lite smalare…🙂

      • Det är precis vad jag har det.🙂 En Reva (QK Revolution) så där är det max 4″ som går igenom.
        Men ibland på pysselträffarna så tar nån med sig en bugg så då får jag passa på att låna.🙂

  7. Snyggt kort med en trevlig vikning som jag fastnade för direkt när jag såg den.
    Här finns nu resultatet av mitt försök: http://annelieskort.blogspot.se/2012/12/gatefoldkort-med-hal-i-dorrarna.html

  8. Hej! Så kul detta har varit att se alla era kortvikningar. Jag kommer åtrkomma till detta när inspirationen tryter nästa år. Tack ska ni ha!
    Ditt alster Lykta fick mig att ”återupptäcka” denna roliga vikning, Här är nu min variant i form av ett Luciakort: http://alifeofcrafts.blogspot.se/2012/12/an-ar-inte-julen-slut.html

  9. Pingback: Grattis kort | Creativicas Blogg

Kommentera

