Flap Fold Card

Lucka5

Idag ska jag visa en annan enkel men fin kortvikning. Ett Flap Fold Card

DSC_0050

Beskrivningen till den här vikningen finns här. Jag har använt mig av Inkidos fina papper och även stansat ut en ros ur pappret som matchar mönsterpappret. ”Flappen” har jag torrembossat och strukit på Inka gold med hjälp av mitt finger.

DSC_0051

På undersidan av cirkeln har jag fäst en magnet. Även baksidan av ”Flappen” har jag färgat in med Inka Gold.

DSC_0052

Under ”meddelanderutan” har jag satt den andra magneten. På den nedersta ”Flappen” har jag även stämplat en swirl i guld för att matcha den övre ”Flappen”. Hur man gör? Det ser du HÄR.

Ha en skön dag!

tigerblommalogga

2 kommentarer

Filed under Julkalendern, Kort, Tigerblomma

2 responses to “Flap Fold Card

  1. vad fräckt….detta måste jag testa
    vildas puck

  2. Läckert! Gillar färgkombinationen.

Kommentera

