Julkort i annorlunda färger

På Facebook finns en grupp som heter En kväll – en utmaning. En väldigt rolig och inspirerande grupp där medlemmarna flera gånger i veckan lägger upp olika utmaningar. För någon vecka sedan gav jag, lykta, gruppen som utmaning att skapa ett julkort – men den fick inte lov att använda färgerna rött, grönt, brunt eller blått. Inga av de vanligaste jul- eller vinterfärgerna alltså.

Det kom in många fantastiskt fina bidrag, alla juliga och alla i annorlunda färger. Jag har fått lov att visa upp några av bidragen här på ScrappTorget!

Katarina Damm-BlombergDetta kortet är skapat av Katarina Damm-Blomberg (http://krumeluran.wordpress.com). De somriga färgerna på det här tuffa julkortet får mig att tänka på de som firar jul på södra halvklotet, mitt i sommaren!

Petra OffrellDet här vackra och lite drömska julkortet är skapat av Petra Offrell (http://mittkreativakaos.blogspot.se). Jag får tankar på mjuka moln eller snö av de olika vita strukturerna.

Nina Hanses

Det här tuffa julkortet har Nina Hanses (http://skarviknina.blogspot.com) skapat. Jag tycker det är väldigt juligt trots att det är turkost!

Susanne Nilsson

Sist, men inte minst, har Susanne Nilsson (http://sussimussan.blogspot.se) gjort ett väldigt sött rosa julkort med ängel och julstjärnor. De vita kvistarna får mig att tänka på rimfrost…

Kika gärna in i tjejernas bloggar och titta på allt annat fint de skapar, och lämna gärna en hälsninga åt dem både här och i deras egna bloggar!

lyktalogga

3 kommentarer

Filed under 'lykta, Gäst-DT, Julinspiration, Kort

3 responses to “Julkort i annorlunda färger

  1. Superfina julkort och så roligt med ”otraditionella färger”.

  2. ingba

    Vilka fina julkort och visst blir det snyggt även i ”otraditionella färger”

  3. Så snygga julkort! Härligt med oväntade färger!

Kommentera

