Metalltejpsaltrad adventsljusstake – Lite kitch till jul?

 Jag hade en adventsljusstake i trä som var spraymålad röd, den såg både trist och billig ut. Men jag hade även en nyinköpt rulle metalltejp hemma (aluminumtejp från Biltema)… Så jag satte igång att altra ljusstaken!
Först klädde jag in den med metalltejp (bara det tog sin lilla tid) och sedan sandpapprade jag den med ganska grovt sandpapper. Därefter gnuggade jag in hela ytan med Inka Gold Graphite. Sedan stansade jag ut snöflingor (Spellbinders) i metalltejpsklädd cardstock. Limmade på några små på själva ljusstaken och de andra snöflingorna satte jag fast på öppningsbara ringar som fick sitta runt ljusen. Slutligen var det dags att frossa i blingstenar!Jag valde rosa, blå och gröna nyanser. Lite lagom julkitchigt blev resultatet.
Ringarna med snöflingorna runt ljusen är avtagbara utifall att man vill ha lite mer sparsamt med bling. Funderar på att komplettera ljusstaken med en liten skål bredvid med små julgranskulor i blingstensfärgerna.🙂

Hoppas att ni blev lite inspirerade och kanske vågar er på att altra er adventsljustake, eller ni kanske redan har gjort det? Lämna gärna en blogglänk så får vi alla se!🙂

10 kommentarer

Filed under 'agnelia, Alter, Julinspiration, Tips och idéer

10 responses to “Metalltejpsaltrad adventsljusstake – Lite kitch till jul?

  1. Så himla snyggt och kreativt!!!

  2. Så himla snyggt och kreativt!

  3. Supercool! Den blev snygg som tusan./Anna

  4. linaliten

    Wow, vilken läcker! Jättesnyggt o så mycket bättre än en plastig röd!😉

  5. ingba

    Så läcker. Vill ha …
    kram Ingba

  6. Ingen altrad adventsljusstake i metalltejp, men en lampfot blev altrad förra året. http://tesapysslar.blogg.se/2011/october/mystraff.html#comment
    Kram Tesa

  7. Så glad jag blir över era kommentarer! Tack så mycket tjejer!!! ❤❤❤

Kommentera

