Novemberskiss!

Då är vi inne i slutet av november och det är dags för en ny inspirationsskiss. Den här gången är det jag, leamon, som har skapat skissen. Inspireras och gör vad du vill – kort, layout eller något annat roligt! Vi vill gärna se vad du skapar så lämna en länk i kommentarsfältet så kommer vi och kikar! Lycka till!

* * *

Jag, leamon, har tolkat skissen ganska rakt av den här gången. Det som syns dåligt på fotot är att de utstansade snöflingorna är målade med dabbers ”pearl” så de skimrar fint. Jag har även använt mig av resterna av pappret jag stansade ut på som en stencil där jag stöpplade i färg på flera ställen på bakgrundspappret för att få olika sorters snöflingor.

* * *

Jag, Ingba, har tolkat skissen ganska rakt av och gjort ett ganska enkelt lite lekfullt julkort. Jag blev mycket inspirerad av den vackra blå färgen på skissen.

* * *

Min, Cattiegirls tolkning, blev ett sparsamt utsmyckat killkort. Jag gillade enkelheten och friheten i skissen som jag valde att följa ganska ”bokstavligt”…:-)

***

Även jag, lykta, har gjort en tolkning av skissen. Det blev en supersnabb LO (tog max 15 min!) med en söt höstbild. (Och om någon vet hur man gör en sån krans av löv så vill jag gärna veta!)
Misten bestämde sig för att bara spraya  ”halvmånar”, men det ser nästan ut som kattklor, så det blev ganska bra ändå.

2 kommentarer

Filed under 'Ingba, 'lykta, Cattiegirl, Kort, Layouter, leamon, Skisser

2 responses to “Novemberskiss!

  1. Jättefina alster tjejer!😀
    Galet sugen på saffransbullar jag blev också…😉

  2. tigerblomma

    Superfina bidrag!

Kommentera

