Monokromatiskt kort i svart

Happy halloween på er alla! Det blir inget halloweenalster från mig idag men däremot ett ganska mörkt kort, om än med en positiv text.
Under vår pysselhelg för ca 1,5 vecka sen gav Tettiz oss en utmaning. Man skulle göra ett monokromatiskt alster, en gnutta svart eller vitt var godkänt. Jag körde på svart som min monofärg och texten fick bli min gnutta vitt.
Visste direkt att jag ville använde den utstansade ”Umbrella man”. Började med en svart kortbas och en trädstencil från Panduro och använde heavy modeling paste för att få ordentlig höjd och lite struktur. En chipboard fick komma med i ena hörnet annars ville jag ha kortet rätt avskalat.Sen kladdade jag över kortbasen med trädet och chipboarden med svart gesso. ”Gubben” använde jag två av, klippte till vissa delar och limmade fast för ökad 3D-känsla. Sen fick han svarta 3D-kuddar under sig.  Texten är skriven med vit Poscapenna. Jag tyckte den texten passade in så bra på ett kort som annars hade kunnat bli för dystert om jag hade valt någon annan text, t ex ”Kram”, ”Tänker på dig” osv.

Tack för mig & spöka lugnt ikväll!

3 kommentarer

Filed under 'agnelia, Färginspiration, Kort

3 responses to “Monokromatiskt kort i svart

  1. tigerblomma

    Helt galet snyggt kort!

  2. Wow! Det var jättesnyggt!🙂

    Lånar gärna idén till en AJsida.

  3. Tack!

    Självklart, låna på. Att inspirera är det vi är här för.🙂

Kommentera

