Bröllopskort – ett beställningsjobb!

I somras bloggade jag om att jag hade fått en beställning på ett bröllopskort och nu tänkte jag visa upp hur det blev! Kortet består av flera vikta lager och hålls ihop med ett band som knyts ihop på framsidan. Vill du se bilderna större, så är det bara att klicka på dem.

Så här ser kortet ut när det är ihopknutet. 

Första uppslaget. 

Andra uppslaget. 

Underbara detaljer från Pagoni. 

Tredje och sista uppslaget. 

Beställaren till kortet blev mycket nöjd, och jag måste nog erkänna att även jag själv kände mig riktigt nöjd! Jag älskar den här typen av kortvikning, som innebär en ny överraskning för varje gång man byter uppslag! Trots att kortet är förhållandevis platt, inrymmer det ändå en hel del detaljer som sticker ut från pappret. Allt papper kommer från samma serie – det är första gången som jag har handlat papper på det sättet och det lär jag definitivt göra igen, för det var en riktig  fröjd att skapa i papper som garanterat matchade varandra! Korttypen fungerar även utmärkt som ett minialbum.

Det var allt för den här gången – ha det gott!
Kram

Kajsa

11 kommentarer

Filed under Inspiration, Kajsa, Kort, Minialbum, Tips och idéer

11 responses to “Bröllopskort – ett beställningsjobb!

  1. Becca

    Så fantastiskt snyggt!

  2. Pingback: Bröllopskort – ett beställningsjobb! « Kajsas vrå

  3. Såååååå himla vackert! Jättefint!
    Och jag köper alltid papper i samma serie, så att jag vet att de matchar i färger, toner och glans/matthet.

    • Kajsa

      Tack!😀

      Ja, jag fattar inte varför jag inte har gjort så innan?! Det blir det som sagt var mer av, framöver, dock!😛

  4. Så snyggt! Häftig vikning, det måste jag prova på nån gång!😀

Kommentera

