Skelett med budskap

Här kommer jag agnelia med tre små canvas. Mixed media light kanske man kan kalla det? Inte så mycket material och lager som en typisk mixed media canvas brukar kunna innehålla men ändock har olika medium har använts.
Halloween närmar sig och jag är barnsligt förtjust i alla dess attribut (inte ringa på dörren & tigga godis-grejen eller köphysterin dock).  Här har jag gjort en skeletttavla, eller snarare tre st, som vid närmare betraktande även har ett budskap.

Så här gjordes jag. De tre canvastavlorna var vita från början så jag grundade dem med svart gesso. När de hade torkat ordentligt så tog jag en skelettstencil och fyllde först i kanterna med vit penna. Utan att röra stencilen så fortsatte jag att försiktigt stöppla på vit gesso i ett tunt lager. Inte säker men tror att det kan ha hjälpt att det inte gesson flöt ut på smådetaljerna när jag ritade med pennan först.
Sen dags för flera stenciler. Jag blandade svart och vit gesso och gjorde klockorna och siffrorna grå. En härlig halloweenorange akrylfärg använde jag till resten av stencilerna. Ord från ett Tim Holtzhäfte målade jag kanterna på med utspädd inka gold graphite och satte fast på utvalda ställen. Lite hemmagjord blingmist på det och sedan var det bara dra över det hela med ett lager matt mod podge. Färdigt!
Texten lyder: ”Time to live your life dear, because you will not get another one.”

Håll utkik här i bloggen i övermorgon, då kommer det hända något roligt…😉

4 kommentarer

Filed under 'agnelia, Canvas, Halloween, Mixed Media

4 responses to “Skelett med budskap

  1. lyktahelen

    Så snygga!

  2. Läckert & annorlunda, gillas!

  3. Kajsa

    För en annan som älskar skelett och döskallar är det där verkligen riktigt ögongodis!😀

  4. Tack så mycket tjejer! ❤❤❤

Kommentera

