Gäst-DT Lisa

Här kommer ett gästinlägg från Lisa-olsi.

På nätet heter jag Lisa-olsi, tillägget olsi är begynnelsebokstäverna i mina familjemedlemmars namn. Jag har fått chansen att gästa här hos Scrapptorget vilket jag är jätteglad för, det är både pirrigt och spännande. Vem är då jag? Ja, en rätt vanlig kvinna på 50, boende i Hälsingland med sambo, två döttrar och två ragdollkatter. Jag älskar att scrappa, alltid med en CD-bok i spelaren och en mugg kaffe på pysselbordet, det är avkoppling på hög nivå för mig. Jag har ingen speciell stil när jag pysslar, om inte stilen ”mycket” finns.  Det ska helst vara många saker på mina alster, bla gillar jag att ha lite sömnad och gärna några pärlor på sakerna. Någon snabb scrappare är jag inte, en LO tar oftast flera dagar att göra, men det är ju det som är vitsen tycker jag, själva pysslandet. Jag gör både LO och kort,  ibland något alter.

Här har jag gjort en LO på yngsta dottern Ida när hon var 19 månader och tultade runt i svampskogen. Jag fastnade genast för det här pappret, Fancy Pants Beach Bum Paper – Hang Ten, så härlig färg och skönt mönster. Bitar av pappret, The Girls Paperie, Vintage Patchwork, fick komplettera. Jag valde att hålla mig till grönt och att ha några detaljer i rosa. Blommorna, bokstäverna och spetsen är alla målade med Promarker, i färgerna moss och oliv. En sydd enkel ram, lite pärlor och några dekorationer. Några små stämplade myror fick det också bli.

Tack för titten och hoppas ni gillar min LO. Hälsa gärna på i min blogg.     

Kram Lisa-olsi

Vi på ScrappTorget tackar Lisa för att du ville gästa oss. Kom nu ihåg att kila över och titta i Lisas blogg.

 

13 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Scrapptorget

13 responses to “Gäst-DT Lisa

  1. snojbi

    Superfint läckra färger

    Kraaaaaam

  2. Underbar layout! Så mycket fina och fiffiga detaljer men ändå så harmonisk och lugn.

  3. Snygg Lo som alltid & söt tös/Kram

  4. Vilken underbar LO på söta Ida,
    härliga färger och fina bilder på Ida.
    Den är jätterfin.
    Kramiz!

  5. Riktigt härlig layout – gillar dina små detaljer, som t.ex. pärlsnurren!😀

  6. Men så fint och vilka härliga bilder!! Jag älskar ju grönt så detta tyckte jag mycket om!

  7. Ida

    Väldigt härlig layout med många fina och välgjorda detaljer!🙂

  8. Inte så himla stor skillnad på Ida då och nu😉

  9. ÅHHH helt underbart härlig LO, vilka härliga färger och så mycket att titta på, man ser ju nya saker hela tiden, du är en mästare på att göra LO:n. I LOVE IT🙂

    KRAM MAJSAN

  10. Nina

    En sådan fin LO med helt underbara dekorationer. Kram Nina

  11. Väldigt fin LO i härliga färger & med många finurliga o välgjorda detaljer!
    Kram Annelie

Kommentera

