Vi tolkar dödssynderna – Vällust

Nu var det så dags för några av oss i teamet att tolka den tredje dödssynden – Vällust!

Jag, Ingba, har tolkat vällust som njutning och begär.

Champagne kan väl vara både lyxigt och förknippat med njutning. När jag fyllde 50 uppvaktades jag med en champagnehink av hotellet där vi bodde. Att fira med fin och god champagne kan skapa ett begär efter mer.

* * *

Jag, lykta, bestämde mig för att försöka scrappa den här dödssynden monokromt i blått, som är vällusts färg. Det är första gången jag försöker mig på det här, och jag insåg snart att just blått var inte den färg jag hade mest av, precis… Så här blev det:

Ett blått cardstock, lite akrylfärg, vimplar klippta av den lilla remsan i avvikande färg längst ner på CSn, ett blåvitt ”rep”, chipboardhjärtan målade blå med Promarker och som sen fått lite vit färg, mistad vit blomma och blå bokstäver. Det blev blått, nåt annat kan man inte säga…

Fotot är ett urgammalt från gömmorna, men jag tyckte att det passade till vällust – tre gamla kompisar som fånar sig, men visst ser killen i mitten ut att njuta av situationen?

* * *

Jag, leamon, gjorde den här gången en layout med fokus på äkta ung kärlek där vällust och begär är en viktig och central del😉

Även jag har tagit fasta på att vällust kännetecknas av den blå färgen och skapat helt utan mönstrade papper. Lite färgstänk/mist, pearlmaker, en bit spets, en chipboardfågel, en plasttext och rubrik – clean & simpel som jag gillar att skapa!

* * *

Jag agnelia funderade på vällust och kom naturligt nog att tänka på när jag och min man var så där härligt nyförälskade och inte kunde få nog av att pussas, kramas, röra eller bara titta på varandra. Så jag letade upp ett foto från 2002 och satte igång. Hittade några cut outs som passade bra på hur man är som tokförälskad, det är bara VI i världen, vi hade bara ögon för varann, ingenting annat existerade. Han, jag & kärleken.

* * *

Vi vill gärna se hur ni läsare tänker och tolkar Vällust! Från oss i teamet blev det bara layouter denna gång. Kanske ni också känner mest för layouter eller har andra alsteridéer? Välkomna att maila in era bidrag till oss! Vem vet, kanske just ditt bidrag blir publicerat här sen?

9 kommentarer

Filed under 'agnelia, 'Ingba, 'lykta, Layouter, leamon, Scrapptorget, Teamets tolkningar, Utmaningar

9 responses to “Vi tolkar dödssynderna – Vällust

  1. Å så kul att se. Gillar Leamons sida extra mycket.
    Hur var det nu med storleken på bilden man ska skicka in. Vet att ni hade något mått på det. Men hittar det inte nu. Kan ni inte skriva det i varje inlägg eller länka till reglerna. Nu orkar jag inte leta mer. Tacksam för hjälp.

  2. Jo.. vart skickar jag bilden med vore bra.

  3. Pingback: Sju dödssynderna: Vällust « Av Camilla

  4. Man kan ju tycka att jag borde kunna ha tryckt ihop allt i en kommentar. Men.. nu har jag lite mycket i mitt huvud.

    Här hittar ni min tolkning för vällust. http://avcamilla.wordpress.com/2012/10/06/sju-dodssynderna-vallust/

    Stort tack för att ni drog ihop det här temat. Det har varit mycket roligt skapande. Alla mina tolkningar är klara och bara väntar på att bli publicerade. Så… kan vi ta alla på en gång kanske😉

  5. Tack för kommentarerna😉 Kul att du gillar vår utmaningsserie!
    Här hittar du all info:
    https://scrapptorget.wordpress.com/2012/09/05/mer-om-utmaningen-de-sju-dodssynderna/

  6. Så mycket snyggt!😀😀

Kommentera

