Gäst-DT Sophie

Sophie heter jag kallar mig för Miss Sophie i bloggar och på forum. Jag har scrappat sedan 2007 och började då med Lo´s men har avancerat mig sedan dess och skapar nu allt jag kan sätta tänderna i. Jag gör allt ifrån  kort, Lo´s altrar och det roligarest jag vet är att hitta roliga vikningar och tutorials. Min stil är varierande beroende på mitt humör,  ibland blir det färgstarkt och fantasifyllt medan andra gånger blir det mer åt vintage hållet. Tycker att det passar mig att göra presis vad jag känner för utan att katigorisera mig, så jag skulle nog beskriva mig som en scrap kameleont. Detaljer är mycket viktigt för mig i mina alster, för jag tycker att det som gör det där lilla extra är just detaljer! Nu har jag fått i uppdrag att gästa ScrappTorget! Blev så glad och lycklig över att få inspirera andra så som ScrappTorget har inspirerat mig.Och det är just så i detta fallet nu med, blev inspirerad av Ingbas kort i orange  och att vi faktiskt går mot hösten. Varma dagar och ljumna kvällar är förbi men hösten är så vacker med alla dess färger i naturen. Så mina första alster går alltså i orange och i höstens tecken. Hoppas ni gillar dom!

Till detta kort har jag skurit ut en underbar ram av fina löv i orange cardstock med min Silhouette Cameo, kan bara tillägga att jag ÄLSKAR den maskinen! Det mönstrade pappret vet jag inte riktigt vilket märke det är för det låg löst i en låda med mina gamla papper men gillade att det blev lite kontrast mellan färgerna på ramen och det mönstrade pappret .

Gillade löv ramen så mycket som jag skar ut med cameon att jag ville använda den även till detta kort. Denna gång tog jag vitt cardstock till ramen för jag fick mersmak på att leka mer med mina distress stain och jag tycker att jag fick till riktigt höstiga färger på löven! Till detta kort ville jag ha med en stämpel och det blev lilla Tilda som sitter och funderar, den är så söt. Det är nästan som man undrar vad hon funderar på…

Nu är det snart dags att börja tänka på julen, eller i alla fall alla julkort man ska göra. Hittade en tutorial på en fin brevlåda som jag tänkte att jag skulle göra och lägga alla mina julkort jag kommer få i år.

ScrappTorget tackar Sophie för att hon ville gästa oss . Sophies blogg hittar du här http://sophie-carlsson.blogspot.se/

3 kommentarer

Filed under Gäst-DT

3 responses to “Gäst-DT Sophie

  1. Oh, färgerna är underbart sprakande – härliga kort!
    Kram
    //Cattie

  2. Så läckra höstkort! Mysiga höstfärger.
    Jättefin julkortsbrevlåda! Och oj, ja det börjar närma sig!😮

Kommentera

